پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
در حالی گلایه مردم آلوده ترین شهر جهان از بوی بد و تعفن آمیز آب شرب منطقه سیستان ادامه دارد که به گفته شهروندان تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
شعارسال: 2 ماه از بوی بد و تعفن آمیز آب شرب سیستان گذشت و همچنان سهم مردم از تدبیر دولت آب بد بو و طعم است.

علی ای حال آب شرب تعفن آمیز در سیستان همچنان ادامه دارد و هر بار مسئولی پرده از دلایل آلودگی و مشکلات آب شرب سیستان بر می دارد و ساعاتی بعد تکذیب می شود.

به گفته مردم اجساد انسانی سبب بوی بد آب است از سوی دیگر براساس گفته های فرماندار زابل وجود جلبک ها سبب بروز این مشکلات شده است که اقدامات جهت رفع این معضل در دست اقدام است.

* آب بد طعم سهم آلوده ترین شهر جهان

هر چند مسئولین عنوان کرده اند که این آب سبب بروز بیماری نمی شود اما چندی پیش فرزاد محمدی مدیر برنامه سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت خبر از شیوع بیماری تراخم مرز مشترک ایران و افغانستان داد و محمد اریش مدیر گروه چشم پزشکی بیمارستان الزهراء(س) زاهدان علت این بیماری را استفاده از آب های آلوده عنوان کرده بود.

علی ای حال با توجه به پیگیری مردم و رسانه ها در خصوص مشکلات آب این منطقه شهروندان سیستانی توقع رفع سریع این معضل را دارند که با وجود گذشت 2 ماه از این موضوع همچنان دولت تدبیر در بی ابتکاری آب شرب تعفن آمیز را راهی منازل سیستانی ها می کند.

به گفته احمدعلی کیخا نماینده مردم سیستان در مجلس با توجه به پیگیری ها و تذکرات متعدد نمایندگان مجلس هنوز مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان رفع نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی دولت به مسائل و مشکلات مردم منطقه سیستان، درحالیکه منابع محدود آب منطقه با هزینه فراوان برای مصارف خانگی و نه تنها مصرف شرب به شهر زاهدان انتقال داده می شود متاسفانه مردم هنوز در روستاهای سیستان از عدم دسترسی به آب شرب سالم محروم هستند.

کیخا افزود: با توجه به پیگیری ها و تذکرات مختلف نمایندگان مجلس هنوز مشکل آب شرب منطقه سیستان حل نشده است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چندی پیش در حاشیه جلسه شورای عالی آب به آقای وزیر مجددا در خصوص مشکل آب شرب منطقه سیستان خصوصا طعم و بوی بد آب تذکردادم و ایشان به من گفتند آقای جانباز پیگیری می کند و در حال تهیه یک گزارش است.

* هنوز مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان رفع نشده است

وی تصریح کرد: با وجود اینکه یکسری اقدامات اصلاحی در درون تصفیه خانه های آب منطقه سیستان انجام شده است اما مشکل هنوز به طور کامل رفع نشده است.

کیخا افزود: سعی شده است که با اضافه کردن یکسری افزودنی ها بوی آب کمتر شود اما مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است و در حال بررسی دقیق تر و علمی تر هستیم تا ریشه و علت آن رفع شود ولی هنوز مسئله مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان خصوصا در روستاها باقی است.

ناظر مجلس در شورای عالی آب کشور تصریح کرد: لازم است تا وزارت نیرو هر چه سریعتر در خصوص حل مشکل آب شرب روستائیان منطقه اقدام و نسبت به اجرای سریعتر طرح تکمیل آبرسانی به روستاهای سیستان اقدامات لازم را بعمل آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری افکارنیوز، تاریخ انتشار: شنبه 1 آبان 1395، کدخبر: ۵۶۳۳۶۴ ، www.afkarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین