پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
وزیر خارجه امریکا، با تعیین پیش‌شرط برای کاهش تحریم‌های ایران اعلام کرد، تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد هیچ یک از تحریم‌های آنان کاهش نخواهد یافت. برآورد آمریکائی‌ها این است که اگر در شرایط کنونی دست بالا را از طریق گروگان نگه داشتن اقتصاد و معیشت مردم بگیرند، اراده مقامات جمهوری اسلامی در تعیین پیش‌شرط لغو تحریم‌ها بعنوان ما به ازای بازگشت آن‌ها به برجام، سست شده و از موضع کنونی خود عقب‌نشینی خواهند کرد. اکنون آمریکا در گام نخست، اراده جمهوری اسلامی را نشانه رفته است.

شعار سال: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور مدعی شد، گزارش مربوط به آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف صحت ندارد. وی بار دیگر با تعیین پیش‌شرط برای کاهش تحریم‌های ایران اعلام کرد، تا زمانی که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد هیچ یک از تحریم‌های آنان کاهش نخواهد یافت. در این خصوص بخوانید:

این سخنان را وقتی در کنار اظهارات ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گذاریم، نشان می‌دهد که گردانندگان کنونی کاخ سفید در شرایط کنونی برای بازگشت به برجام دست بالا را گرفته‌اند. در این خصوص ند پرایس اعلام کرده است که دولت متبوعش هیچ مشوقی برای ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا در نظر نگرفته
 برآورد آمریکائی‌ها این است که اگر در شرایط کنونی دست بالا را از طریق گروگان نگه داشتن اقتصاد و معیشت مردم بگیرند، اراده مقامات جمهوری اسلامی در تعیین پیش‌شرط لغو تحریم‌ها بعنوان ما به ازای بازگشت آنها به برجام، سست  شده و از موضع کنونی خود عقب‌نشینی خواهند کرد. اکنون آمریکا در گام نخست، اراده جمهوری اسلامی را نشانه رفته است.

اگر در این شرایط، جمهوری اسلامی دست پائین را بگیرد و پیشنهادی را ارائه دهد که نشانه‌ای از عقب‌نشینی از موضع خود در آن احساس گردد، امریکایی‌ها را به طمع خواهد انداخت تا کماکان بر موضع خود در گام نخست اصرار ورزیده و فشارها را در سقف نگه دارند، تا زمانی که ایران بپذیرد به تعهدات خود بازگشته و توسعه برجام بخشی از موضوع مذاکرات گردد، ضمن اینکه پایبندی آنان به برجام نیز به تعویق خواهد افتاد. مبنای رفتار و تصمیم‌گیری آمریکا در عرصه رقابت‌های راهبردی منبعث از اصل هزینه/فایده است. بر همین مبنا زمانی اراده آمریکائی‌ها در هم شکسته خواهد شد و تسلیم خواست ایران می‌گردند که به این درک برسند که هزینه ادامه وضع موجود برایشان بیشتر از تعهدپذیری و بازگشت به برجام است. در این راه هزینه‌ها برای کاخ سفید زمانی افزایش یافته و منجر به تغییر محاسبات و رفتار آنها می‌گردد که کماکان انسجام خود را حفظ کنیم، با خنثی‌سازی تحریم‌ها به فکر عبور از سختی‌ها باشیم و در آخر با کاهش تعهدات برجامی و اقدامات فرابرجامی، موازنه‌‌سازی فشار ایجاد نمائیم.

احمد بنافی

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال بیداری ملت

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین