پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
شورای شهر تهران دیروز جلسه علنی پر حاشیه خود را درحالی پشت سر گذاشت که ماجرای املاک نجومی، تخریب ساختمان جنجالی علاالدین و آتش‌نشانان شهید بار دیگر اعضای شورا را رو در روی هم قرار داد. اعضا باردیگر بر لزوم تخریب هرچه سریعتر طبقه غیر قانونی علاالدین تأکید کردند.
شعارسال: * نامه قالیباف به رهبر معظم انقلاب برای شهید خواندن آتش‌نشانان

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با حضور در شورای شهر از نامه قالیباف به رهبر معظم انقلاب برای شهید خواندن آتش‌نشانان سراسر کشور که در حوادث جان خود را از دست می‌دهند؛ خبر داد.

ناصر امانی در هنگام بررسی طرح اصلاحیه مصوبه اعطای تسهیلات به جان باختگان و معلولان آتش‌نشانی با اشاره به نامه شهردار تهران به رهبر معظم انقلاب گفت: در 21 مرداد ماه امسال شهردار تهران در نامه ای به رهبر معظم انقلاب علاوه بر ارائه گزارش کار مفصل درخواست کرد که با توجه به حجم حوادثی که آتش‌نشانان پوشش می‌دهند دستور دهند تا آتش‌نشانان تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

همچنین مهدی چمران از ملاقاتش با حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی، رئیس سازمان بنیاد شهید در دو هفته قبل خبر داد و گفت: بر اساس قانون آتش‌نشانان و محیط‌بانان که در هنگام خدمت جان خود را از دست می‌دهند شهید محسوب نمی‌شوند و بر اساس آنچه که رئیس بنیاد شهید گفت طرح شهید خدمت در دولت در حال بررسی است که در صورت تصویب آتش‌نشانان و محیطبانان شهید نیز شهید محسوب شده، هنوز این مسأله در دست بررسی است.

آتش‌نشانى تاکنون ۴٢ شهید و ٧٠ آسیب دیده در حوادث داشته است.

* شهرداری تخریب نکند؛ خودمان کلنگ به دست مى‌گیریم

«دوستی» بر ضرورت تخریب طبقه غیرقانونى پاساژ علاءالدین تأکید کرد و گفت: اگر شهردارى اقدام نکند؛ ما ٣١ نفر کلنگ دست مى‌گیریم و خودمان اقدام مى‌کنیم.

وی گفت: تذکر من در مــــــورد نامه مجهول الهویه فرماندارى در زمینه مخالفت با تخریب پاساژ علاءالدین است، در صورتى که کمیسیون ماده ١٠٠ حکم تخریب صادر کرده است. «دوستی» اظهار کرد: فرماندارى باید این نامه را پس بگیرد و شهردارى ظرف ١٠ روز آن را تخریب کند، در غیر این صورت من از شهردار سؤال مى‌کنم. مهدى چمران هم در این زمینه گفت: تخریب حکم دادستان است و شهردار باید به آن توجه کند. اگر شهردارى اقدام نکند؛ ما ٣١ نفر کلنگ دست مى‌گیریم و خودمان اقدام مى‌کنیم.

* عمیق‌ترین گودبردارى کشور در خیابان شریعتی

غلامرضا انصاری نسبت به ساخت یک مجتمع تجارى بزرگ در شریعتی هشدار داد.

وی گفت: قرار است در خیابان شریعتی خیابان میرزاپور یا سهیل سابق یک مال بزرگ ساخته شود. این بزرگترین گودبردارى کشور خواهد بود و ساخت آن به صلاح نیست. به طور حتم مشکل پارکینگ هم وجود خواهد داشت.

* بی‌اطلاعی شورا از هزینه‌های شهرداری در اربعین

محمد مهدی تندگویان گفت: چرا شهرداری درباره خدماتی که در اربعین ارائه می‌دهد؛ شفاف‌سازی نمی‌کند؟ وی افزود: ما مخالف هزینه در اربعین نیستیم، اما سرفصل‌ها باید مشخص باشد که شائبه برای مردم پیش نیاید، چرا شهرداری در این زمینه که در عراق چه خدماتی می‌دهد؛ شفاف‌سازی نمی‌کند.

تندگویان گفت: من گمان می‌کنم شهرداری اصلاً روابط عمومی ندارد که در موارد مختلف نه تکذیبیه می‌دهد نه تأییدیه و فقط سکوت کرده، در حالی که باید در مورد عملکرد شهرداری اطلاع‌رسانی کند تا مردم بدانند شهرداری چه می‌کند.

احمد مسجد جامعى از شهردارى درخواست کرد که در مورد پرونده املاک نجومى پاسخگو باشد.

وی گفت: شهردارى در مورد آنچه با عنوان املاک نجومى خوانده مى‌شود؛ پاسخى بدهد، زیرا در خلأ اطلاعاتى هر حرفى زده مى‌شود.

محمد سالاری هم در جلسه دیروز از عدم قیمت‌گذاری شهروند و شهرآفتاب از سوی کار‌شناسان مربوطه قبل از واگذاری قطعی انتقاد کرد. وی افزود: با توجه به بالا بودن قیمت شهروند و شهر آفتاب نسبت به مطالبات بانک شهر می‌بایست کارگروه تعیین شده‌ای با استفاده از نخبگان و کار‌شناسان حوزه املاک قبل از واگذاری قطعی، گزارش مربوطه را به صحن شورا ارائه می‌داد و سپس تصمیم‌گیری صورت می‌گرفت.

* فرمانداری مخالف تخریب پاساژ علاءالدین نیست

معاون عمرانی فرمانداری تهران با اشاره به تأکید فرمانداری برای اجرای رأی کمیسیون ماده 100 برای پاساژ علاءالدین، بر تعیین متولی اجرای حکم و قبول مسئولیت برای اجرای ضوابط و مقررات تخریب تأکید کرد.

غلامحسین آرام ضمن رد اظهاراتی مبنی بر مخالفت فرمانداری تهران برای تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین گفت: فرمانداری بر اجرای رأی کمیسیون ماده 100 تأکید دارد و حدود دو سال پیش در مرحله اول تخریب نیز شورای تأمین شهرستان با این تخریب موافقت کرده بود تا مرحله اول تخریب را انجام دادند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 4، تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مهر1395، شماره: 6337 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین