پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۵۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
آزمایش بالینی فاز اول یک داروی ضد کرونا ساخت چین پس از اخذ تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده، در آمریکا آغاز شد.
شعار سال: موسسه پزشکی شانگهای وابسته به آکادمی علوم چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در چین و شرکت سازنده این دارو روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: مجوز تحقیقات بالینی این دارو ژوئیه سال ۲۰۲۰ از دو سازمان ملی پزشکی چین و سازمان غذا و دارو ایالات متحده اخذ شده است.

به گفته این موسسه، محققان، آزمایش های بالینی فاز یک این دارو را از روز دوشنبه در یک مرکز تحقیقات بالینی از آزمایشگاه های فرونتیج مستقر در نیوجرسی آغاز کردند.

این دارو یک ترکیب جدید است که بر اساس ساختار بلوری پروتئاز اصلی ویروس کرونا، یک آنزیم اصلی که نقش محوری در واسطه سازی تکثیر ویروس دارد، طراحی و سنتز شده است.

تحقیقات پیش بالینی نشان داد که این ترکیب فعالیت مهار مناسبی را در برابر پروتئاز و فعالیت ضد ویروسی خوبی در کشت سلول نشان می دهد.

نتایج این تحقیق در مقاله ای با عنوان "طراحی مبتنی بر ساختار داروهای ضد ویروسی با هدف قرار دادن پروتئاز اصلی SARS-CoV-۲" ژوئن سال گذشته در مجله ساینس منتشر شده است.

این دارو به طور مشترک توسط محققان دانشگاه تکنولوژی شانگهای و موسسه ویروس شناسی ووهان تولید شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: 84268626، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
از این ویژگی امریکا خوشم میاد که هیچ چیز رو سیاسی نمیکنه در زمینه درمانی و به چین هم حتی نتاییدیه میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
0
0
امید داریم که سال بعد این موقع از سختی های کرونا در حالی که ماسک نداریم بگیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین