پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان تعیین شده است. این در حالی است که بخش زیادی از نهاده‌های تولید کشاورزی آزاد سازی شده و همچنین کشاورزان با تورم بالای ۴۰ درصد سالیانه دست و پنجه نرم کرده و می‌کنند. ادوات کشاورزی و هزینه تعمیرات بشدت بالا رفته و متاسفانه باز به نظر می‌رسد که بحث سرکوب قیمت در بخش کشاورزی از طریق دست‌های پشت پرده در حال دنباله گیری است. سرکوبی که می‌تواند، فرصت خودکفایی ایجاد شده در محصول استراتژیک گندم را به باد دهد. وظیفه ما بود که قبل از وقوع بحران، هشدار بدهیم، اما بعید می‌دانیم با تیم مدیریتی فعلی حاکم بر وزارت جهادکشاورزی و سنگربندی‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کاری جلو رود.
شعار سال:شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد و زمان خرید تضمینی گندم از میانه فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
 
مرتضی سعادتی کیا گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم داخلی و دانه‌های روغنی (کلزا و آفتابگردان، گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: دستورالعمل خرید تضمینی گندم سال ۱۴۰۰ شامل سه بخش، اقدامات قبل از خرید، حین خرید و اقدامات پس از اتمام فصل خرید تضمینی گندم است.

آغاز خرید تضمینی دانه‌های روغنی از ابتدای فروردین

سعادتی‌کیا افزود: خرید تضمینی دانه‌های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت و مراکز خرید استان‌ها با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: دستور العمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده است و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی می‌باشد و به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سختگیر‌ی‌های خاصی اعمال می‌شود.

آغاز عملیات تحویل گندم از نیمه فروردین

سعادتی‌کیا اظهار کرد: بیش از ۶ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور زیر کشت گندم رفته است و عملیات تحویل گندم کشاورزان در سال جاری از میانه فروردین ماه آغاز و تا میانه آذرماه ماه مراکز خرید آماده تحویل خواهند بود.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران نرخ خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۰ به ازای هر کیلوگرم ۴۰۰۰ تومان و تعداد مراکز خرید در کشور برای تحویل گندم را هزار و ۱۰۰ مرکز اعلام کرد.

طبق توضیحات سعادتی‌کیا در سال گذشته (۱۳۹۹) ۸.۲ میلیون تن گندم با نرخ تضمینی ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری شده و برای فصل زراعی آتی (۱۴۰۰) قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خوبی داشته است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۲۴۷۴۱۳۷، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
به حضرت عباس دور از انصاف است الان بازار آزاد 5000 است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
0
0
من میگم عادلانه بودنش یک طرف قضیه ست اینکه ما بتونیم با وجود این همه قول هایی که میدیم عمل گرا باشیم یک طرف دیگه ست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین