پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
مرتضی ایزدی گفت: در بیماران مبتلا به کرونا و ام اس فاکتور‌های ضدالتهابی را بالا و فاکتور‌های التهابی را پایین آوردیم که خوشبختانه این روش برای درمان کرونا بسیار موفقیت آمیز بود و توانستیم میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را که امیدی به آن‌ها نبود، کنترل کنیم و مبتلایانی که بدون اکسیژن نمی‌توانستند زندگی کنند را به زندگی عادی بازگردانیم.

شعار سالمرتضی ایزدی، رئیس اورژانس بیمارستان بقیه الله از کشف روش جدید برای درمان بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: اخیرا دو مطالعه بر بیماران ام اس انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم مکانیزمی که در این بیماری باعث می‌شود سلول‌های ریوی تخریب شوند و از بین بروند با بیماری کووید 19 یکسان است بنابراین اگر بتوانیم فاکتورهای ضدالتهابی را در بیماران مبتلا به کرونا و ام اس فعال کنیم و بالا ببریم بیماری مهار خواهد شد.

او افزود: پس از انجام این مطالعات، کار بالینی را با اخذ مجوز رسمی از کمیته اخلاق پزشکی آغاز کردیم و به این نتیجه رسیدیم این روش درمان هم در بیماران ام اس و هم کرونا بسیار موفقیت آمیز است لذا نتایج تحقیق در چندین مجله معتبر پزشکی دنیا به چاپ رسید در واقع این روش درمان می‌تواند یک تحول در درمان بیماران کووید 19 و بیماران ام اس باشد.

ایزدی تصریح کرد: بیماری ام اس و کووید 19 تحت اثر چندین فاکتور و در اثر فعال شدن یک قسمت از سلول‌های دفاعی بدن ایجاد می‌شوند و درنتیجه التهاب بدن افزایش پیدا می‌کند و سلول‌ها و بافت‌ها تخریب می‌شوند که در بیماری ام اس این اتفاق در سیستم عصبی و در کرونا نیز در بافت ریه، کبد، کلیه، قلب و... رخ می‌دهد.

رئیس اورژانس بیمارستان بقیه الله ادامه داد: بنابراین در این روش ما سعی کردیم فاکتورهای ضدالتهابی را بالا و فاکتورهای التهابی را پایین بیاوریم که خوشبختانه بسیار موفقیت آمیز بود و ما توانستیم میزان مرگ و میر بیماران کرونایی را که امیدی به آنها نبود، کنترل کنیم و مبتلایانی که بدون اکسیژن نمی‌توانستند زندگی کنند را به زندگی عادی بازگردانیم درواقع می‌توان گفت این روش درمان تا 90 درصد اثرگذار است و تا الان هیچ عوارض خاصی هم نداشته است.

رئیس اورژانس بیمارستان بقیه الله با اشاره به کشورهایی که در این تحقیق همکاری کردند، گفت: ما درمورد تاثیر این روش درمان بر بیماران ام اس نتایجی در دست داشتیم اما این بار همان روش را در بیماران کرونا انجام دادیم و نتایج مشابه و مثبتی به دست آمد و این کار تیمی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله آغاز شد اما مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادین تبریز، دانشکده پزشکی روسیه و دانشگاه هند در این تحقیق با ما همکاری کردند و پس از اینکه ما نمونه‌ها را به آنها انتقال دادیم نتایجی که اعلام کردند با وضعیت بالینی بیماران همخوانی داشت که این نشان از موفقیت این روش درمان دارد درواقع روش آزمایشگاهی این روش نیز مثبت است.

او ادامه داد: تاجایی که اطلاع دارم در حال حاضر این روش درمان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اهواز هم در حال طی کردن مراحل کارآزمایی بالینی است.

ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا این روش درمان قابل اجرا در همه بیمارستان‌ها و بر همه بیماران مبتلا به کروناست یا خیر؟ بیان کرد: در حال حاضر مجوز کمیته اخلاق این روش درمانی دریافت شده و ما باید کلیات آن را به صورت مجموعه در اختیار کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان قرار دهیم تا بررسی کنند که آیا این روش درمان به عنوان پروتکل درمانی قابل اجرا در همه بیمارستان‌ها هست یا خیر اما از لحاظ اصول علم پزشکی نتایج آن قطعی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۷۵۳۳، www.borna.news.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
0
0
اين هم ميتونه خبر خيلي خيلي خوبي براي درمان كرونا اون هم از مبدا ايران باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین