پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: وجود بروکراسی و تعدد دستگاه‌ها برای بحث صدور مجوز‌های مختلف و اعمال نظر‌ها در این حوزه منصرف کننده افراد از امر تولید است و ما باید با شفاف کردن مسیر برای تولیدکنندگان در این بازه زمانی مشخص و خروج افراد از مسیر تولید جلوگیری کنیم.
شعار سال: سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: در بحث تولید در حوزه پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نقش مجلس می‌تواند نقش برجسته و ممتازی باشد و مجلس می‌تواند با سیاست‌های تسهیل‌کننده اقدامات خوبی را در این مسیر انجام دهد.

وی افزود: برای برخی از امور ده‌ها دستگاه ورود می‌کنند و ما شاهد ورود این دستگاه‌ها برای صدور مجوزها، پروانه‌ها و... و بعد اعمال سلیقه‌های مجموعه‌های مختلف هستیم که این خود غیر از این که نظام بروکراسی اداری پیچیده‌ای را به وجود می‌آورد، هم کار را زمان‌بر می‌کند و هم انرژی‌بر است و هم در طول زمان منصرف‌کننده افراد و اشخاص برای ورود به عرصه تولید می‌شود.
 
مجلس با واقع بینی و واقع نگری سیاست‌های تشویقی را در حوزه حمایت از تولید اعمال کند

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس می‌تواند در حوزه مانع‌زدایی این حجم بروکراسی اداری را کاهش دهد و آن را کم و روان کند و ضمن پاسخگو کردن، بازه زمانی مشخصی را برای این امور در نظر بگیرد و نباید کار به گونه‌ای باشد که برای مقدمه یک کار تولیدی افراد چند سال در پیچ و خم دستگاه‌های اجرایی و اداری گرفتار باشند و نهایتا هم به نتیجه نرسند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: مجلس با واقع بینی و واقع نگری می‌تواند سیاست‌های تشویقی را در حوزه حمایت از تولید اعمال کند.

وی افزود: بخشی از سیاست‌گذاری‌ها در بحث تولید پیش از این از طریق بخشنامه‌های دولتی و کارگروهی انجام شده که مجلس می‌تواند برای این که اعمال سلیقه‌ها را در بدنه دولت در این زمینه به حداقل برساند، این موضوع را در قالب یک طرح قانونی کند و آن را مشخص و منقح کند.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا باید تصمیمات و مصوبات مجلس در این زمینه، صریح، شفاف، روشن و دقیق باشد. وقتی به قوانین متراکمی که پیش از این تصویب شده نگاه می‌کنیم می‌بینیم قوانین پرابهام وجود دارد و یا عبارات بسیار کلی در آن‌ها درج شده که این ابهامات و کلی‌گویی‌ها باعث تفسیر قانون می‌شود و در اجرای قانون دولت‌های مختلف برداشت‌ها و تفاسیر خودشان را به نام اجرا در جای قانون حاکم می‌کنند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: ما در مجلس باید کار کارشناسی محکم و دقیقی را انجام دهیم که این همه قوانین متعدد، طولانی و قوانینی که جنبه اجرایی ندارد و بیشتر انشاءگونه است باید پالایش شود و در اقدامی دیگر باید روند‌ها شفاف شود، علاوه بر این قوانین مزاحم و متناقض کم شود. سیستم بروکراسی اداری که در امر تولید وجود دارد، به حداقل برسد و آن حداقل را هم پاسخگو کنیم و اگر کسی می‌خواهد سرمایه گذاری چه خرد و چه کلان داشته باشد مسیرش شفاف و روشن باشد و به یک بازه زمانی مشخص برای آن تعیین شود و این گونه نباشد که افراد خود به خود در طول زمان از مسیر تولید خارج شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از فارس، تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۱۱۰۰۰۰۲۰۳، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
تولید کننده ای که این روزها دارای انگیزه ای برای تولید نیست باید تلاش های خودش رو به برون مرز ها انتقال بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین