پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹
چنان قاطعانه حرف می‌زند که اندکی تجربه می‌تواند شما را با دو سناریوی حامیان پشت پرده و قدرت زیاد وی و یا کم تجربه گی و خام بودگی مدیریتی اش مواجه سازد. آقای مدیر عامل عزیز، اینجا ایران است و شهر شما شهر تهران. برنامه ات برنامه درستی است، اما یواش‌تر برو تا کله ات نکنند!
شعار سال: بیش از سه دهه از استقرار کیوسک‌هایی که با هدف فروش روزنامه در معابر شهر تهران جانمایی شدند می‌گذرد. هم اکنون تعداد هزار و ۵۰۰ کیوسک روزنامه فروشی تنها در سطح شهر تهران موجود است؛ کیوسک‌هایی که به مرور زمان و احتمالا به دلیل نداشتن منفعت مالی از طریق فروش روزنامه به فروش دخانیات و انواع مواد خوراکی حتی در برخی موارد فروش لباس و سفته و ... روی آوردند. در این بین دکه‌داران برای خود صنف و مافیا تشکیل دادند، مافیایی که حالا با تغییر چهره و کارکرد آن‌ها مخالف هستند و احتمالا به همین دلیل وعده جند ساله شهرداری تهران برای ساماندهی آن‌ها محقق نشده است.

علی مفاخریان مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر سرانجام طرح تغییر چهره دکه‌های مطبوعاتی می‌گوید: کار مطالعات، طراحی و ویرایش اولیه تغییر چهره و تا حدودی کارکرد دکه‌های مطبوعاتی به اتمام رسیده، اما این طرح همچنان به پختگی و کار بیشتری نیاز دارد تا دیدگاه ما، سازمان زیبا سازی، مرکز مطالعات و کیوسک‌داران را تامین کرده تا در نتیجه اجرای آن، سیما و منظر شهری بهبود پیدا کند.

او درباره شکل احتمالی این کیوسک‌ها توضیح می‌دهد: نحوه بهره‌برداری از نشریات قطعا تغییر کرده و الکترونیکی خواهد شد و در جداره آن‌ها فضا‌هایی برای تبلیغات پیش‌بینی می‌شود. به اضافه اینکه برخی از نیاز‌های این دکه‌ها مثل سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در داخل آن تعبیه می‌شود. در نهایت باید شکل آشفته کیوسک‌های مطبوعاتی تغییر جدی کرده و بین آن‌ها و کیوسک‌های گل فروشی تفاوتی وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه به زودی ون کافه‌ها با آیین‌نامه تدوین شده به شهر می‌آیند، درباره نحوه واگذاری کیوسک‌های مطبوعاتی می‌گوید: واگذاری‌هایی که تاکنون اتفاق افتاده قانونی نبوده و افرادی در بیرون از شهرداری اقداماتی انجام داده‌اند که مورد تایید ما نیست. ما به هیچ عنوان غرفه‌ها را واگذار نمی‌کنیم بلکه برای مدت مشخصی حق بهره‌برداری از چهاردیواری آن را به افرادی می‌دهند، این بدان معنا نیست که بهره‌برداری مالک پیاده‌رو یا دکه است. واگذاری الا به این شکل را قانونی نمی‌دانیم.

مفاخریان همچنین در پاسخ به این پرسش که سرانجام فروش دخانیات در این دکه‌ها با توجه به اینکه عمده درآمد دکه‌داران از راه فروش دخانیات است، چه خواهد بود، می‎گوید: با فروش دخانیات مخالف هستیم و به مجموعه بهداشت، ستاد قاچاق مواد مخدر و اتحادیه منتقل کردیم. دلیل فروش سیگار منافع اقتصادی آن است، اما با فروش آن در دکه‌های مطبوعاتی با توجه به کاربری آن‌ها موافق نیستیم و اگر اتحادیه برخورد نکند، وارد فاز جدی برخورد می‌شویم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به نصب بارکد بر روی کیوسک‌ها، اضافه می‌کند: نصب بارکد جنبه نظارتی برای منطقه، ستاد و شهروندان دارد، با نصب این بارکد تخلفات احتمالی دکه‌داران رصد می‌شود و به اضافه آن اگر شهروندان شاهد تخلفی بودند می‌توانند با اسکن بارکد به ما اطلاع دهند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت انتقال شیمیایی‌فروش‌ها و اوراقچی‌ها اضافه می‌کند: شیمیایی فروشی‌ها را که به طور کامل انتقال دادیم، اما با توجه به شرایط انتخابات در سال جاری و اوضاع معیشت مردم، فعلا انتقال اوراقچی‌ها را متوقف کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار:۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۶۹۲۵، www.rouydad۲۴.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین