پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
مراسم پانزدهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای با حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد. گازدهی به ماشین‌های نسل جدید سانتریفیوژ در مجتمع غنی سازی نظنز صورت گرفت. این در حالی است که آغاز تست مکانیکی IR-۹ با سوی ۵۰ از دیگر مواردی بود که با دستور رئیس جمهور انجام شد و مرکز مونتاژ سانتریفیوژ‌های نسل جدید هم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
شعار سال: براساس اعلام قبلی سازمان انرژی اتمی امروز همزمان با پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می‌شود.در همین خصوص، فاز دوم واحد‌های تولید صنعتی ترکیبات دوتره در مجتمع آب سنگین خنداب اراک با دستور رئیس جمهور راه اندازی شد.

امروز همچنین اورژانس پرتویی سوانح و سوختگی اراک مورد بهره برداری قرار گرفت. آغاز تست مکانیکی IR-۹ با سوی ۵۰ از دیگر مواردی بود که با دستور رئیس جمهور صورت گرفت. همچنین گازدهی به ماشین‌های نسل جدید سانتریفیوژ در مجتمع غنی سازی نطنز آغاز شد.
 
آغاز عملیات گازدهی

در راستای تسریع و شتاب دهی اقدامات مرتبط آغاز عملیات گازدهی به ماشین‌های نسل جدید سانتریفیوژ IR-۵ در سایت غنی سازی نطنز از دیگر دستاورد‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

مرکز جدید مونتاژ سانتریفیوژ‌های نسل جدید از دیگر دستاورد‌های هسته‌ای بود که امروز رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.از سه دستاورد در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران نیز توسط رئیس جمهور رونمایی شد.

پیش از این اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی اعلام کرده بود که همزمان با پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای، ۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی می‌شود.

در اطلاعیه سازمان انرژی اتمی آمده بود: با تلاش شبانه روزی کارکنان و متخصصان صنعت هسته‌ای کشور، صرفاً طی یک سال گذشته ۱۳۳ دستاورد جدید ممیزی شده در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای از جمله کوانتوم، غنی سازی، آب سنگین و ترکیبات دوتره، رادیو دارو، لیزر و ... با موفقیت حاصل شده که این دستاورد‌ها در قالب نمایشگاه و ۱۱ مورد آن به صورت ویدئو کنفرانس و ۸ مورد از آن‌ها توسط رئیس جمهور در ۲۱ فروردین به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی، افتتاح و راه اندازی خواهد شد.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ چهاردهمین سالگرد روز ملی فناوری هسته‌ای بود و علی اکبر صالحی از ۱۲۲ دستاورد جدید این سازمان در طول سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا، جشن این روز در فرصتی مناسب برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برخط، تاریخ انتشار: ۲۱فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: barkhat.news، ۱۶۱۸۰۴۱۴۸۲۱۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
به چه بهایی ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین