پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۳۷۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
در نشست مجازی رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با حضور قائم مقام و معاونان این وزارت و حضور مجازی رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و با محوریت بررسی وضعیت آموزش عالی کشور در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، برخی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
شعار سال : در این نشست عباس کلانتری، رئیس دانشگاه میبد با اشاره به هزینه‌ها و بودجه تجهیز و تعمیر دانشگاه‌های کوچک درخواست کرد تا اعتبارات تعمیر و تجهیز سال گذشته جبران شود.

وی همچنین خواستار آن شد که برای امسال نیز پیگیری شود که بودجه تجهیز و تعمیر دانشگاه‌های کوچک مانند دانشگاه‌های دیگر لحاظ شود.

دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها عقل منفصل جامعه و عقل متصل دولت هستند

فتح الله امی رئیس پژوهشگاه هوا و فضا نیز به بحث استقلال دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها پرداخت و گفت: البته با تشکیل هیئت امنا این اختیارات افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید اختیارات بیشتر به مراکز آموزشی و پژوهشی داد تا بتوانند دستورالعمل‌های بالادستی را بهتر اجرا کنند و مهم این است که به پژوهشگاه‌ها اجازه دهند که هیئت امنای مستقل داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضرتشکیلات پژوهشگاه‌ها استاتیک و قدیمی است وبخش اداری ما نمی‌تواند تحولی ایجاد کنند تا بتوانند به سمت دانشگاه نسل ۴ حرکت کند.

به گفته امی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها عقل منفصل جامعه و عقل متصل دولت هستند. در مورد پژوهشگاه‌ها مهم‌ترین مسئله مأموریت‌گرا کردن آن‌ها است. اجرای سند هوا و فضا که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و همچنین ابرپروژه اعزام انسان به مدار زمین از جمله مأموریت‌های پژوهشگاه هوا و فضاست.

لزوم بهره‌مندی همه دانشگاه‌ها از بودجه دولت و خزانه

حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی نیز در ادامه این نشست گفت: در گذشته‌ای نه چندان دور ردیف‌های متعددی وجود داشت که اکنون می‌توان برای برون رفت از بحث بودجه و وضعیت فعلی این ردیف‌ها را فعال کرد.

وی افزود: زمانی که پرداخت سرانه در سال‌های گذشته مطرح شد، این ردیف‌ها حذف شد و بعداً نیز موضوع سرانه اساساً حذف شد. بحث دیگر هم بهره‌مندی همه دانشگاه‌ها از بودجه دولت و خزانه است. بحثی که در کمیسیون تلفیق مطرح شد و بهره‌مندی بیشتر برخی دانشگاه‌ها به قانون تبدیل شده است که باید با این نابرابری مقابله کنیم.

مفید بودن توسعه مراکز هنربنیان در راستای کارآفرینی و رشد اقتصاد خلاق و هنر

سلطانی رئیس دانشگاه هنر نیز به بحث مجوز‌ها و سهولت بیشتر برای دانشگاه‌هایی که موفق بودند پرداخت و گفت: توسعه مراکز هنربنیان قطعاً در راستای کارآفرینی و رشد اقتصاد خلاق و هنر می‌تواند مفید باشد. وی افزود: در مسیر حرکت‌های جشنواره‌های دانشجویی که می‌تواند روح نشاط و پویایی را ایجاد کند، پیشنهاد می‌کنم با تجمیع بخشی از این برنامه‌ها در قالب یک المپیاد ملی و بین‌المللی بتوانیم کار متمرکزی را آغاز کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۱۱۱۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
کارافرینی در ایران علاوه بر ایده های ناب نیازمند سرمایه گذاری های پرریسک هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین