پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
شاید خیلی مضحک باشد که شما رسانه راه بیاندازی، اما به جای اقناع افکار عمومی و شکل دهی آن‌ها و جریان‌سازی رسانه‌ای به فکر تلقین و القای مطالبی باشی که افکار عمومی به عینه خلاف آن را دریافته و مطالبه دیگری دارد و یا در مجلس مملکت باشی و کاری بکنی که بخش کثیری از مردم و افکار عمومی مخالف آن باشند.
شعار سال: نامه ۲۳۵ نفر از نمایندگان مجلس و تقدیر آن‌ها از وزیر بهداشت را نزول شان پارلمان و نظام پارلمانتاریسم در تاریخ این مملکت می‌دانم که از دو منظر افکار عمومی و حقوق به آن خواهیم پرداخت.

از منظر عمومی باید گفت که گمان نمی‌کنم فردی در مجلس شورای اسلامی باشد حال چه نماینده و چه کارمند و نگهبان و خبرنگار و ... که متوجه نباشد کادر درمان کشور از مدیریت "شخص" جناب سعید نمکی بر سیستم سلامت کشور اعتراض‌های زیادی دارند، حال این که در چنین شرایطی که کشتار کووید در کشور از ۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده، نمایندگان مجلس دست به تقدیر و تشکر از وزیر آن حوزه بزنند موضوع بسیار عجیبی است که اصلا نباید از آن به سادگی گذشت و باید تک تک این امضا‌ها بررسی و از همه فعالان محترم رسانه‌ای مستقل کشور در استان‌ها و ... می‌خواهم که حتما دلایل این حمایت سیاسی را جویا شوند.

اما بعد دوم بحث حقوقی است و دانشجوی ترم یک حقوق و کسی که از الفبای حقوق و پارلمان و نظام اداره دولت و مجلس سر در بیاورد درک خواهد کرد که نازل‌ترین رفتار "تصور" در بعد حقوقی و حکمرانی تصور جدایی وزیر از دولت و رئیس جمهور در مسئولیت مشترک است.

از آن لحاظ گفتم "تصور" که در عالم معنا اصلا واقعیت نخواهد یافت و امکان چنین تفکیکی وجود ندارد. چه آنکه تمام وزرا حسب قانون نسبت به کلیه مصوبات و تصمیمات دولت پاسخگو و نسبت به حوزه وزارت خود به مجلس پاسخگو هستند. اینکه شما در یک حوزه از وزیر آن تقدیر و از رئیس جمهور بابت همان حوزه شکایت کنید؟!

این اتفاق فقط بدان معناست که یا حقوق را و مجلس و قانون اساسی را به درستی نفهمیدید و یا اینکه دنبال کاری غیر حقوقی هستید که من آن را تنزل شان پارلمان در کشور می‌دانم و معتقدم هیچ چیزی خنده دار‌تر و مضحک‌تر از این نوع تفکیک کردن‌ها نیست و وجود ندارد. به عنوان یک اهالی رسانه و یک پژوهشگر و کادر درمان و یک خانواده درمانی که هنور واکسن دریافت نکرده ام، اگر نماینده افکار عمومی در بخش درمان نباشم به نمایندگی از خودم به مجلس نشینان می‌گویم تلفیق نام اینجانب در کنار سعید نمکی و تیم ناکارآمد و ناهماهنگ وی را ظلم نا بخشودنی به خود می‌دانم و از این بابت مراتب اعتراض شدید خود را اعلام می‌کنم.
 
تقدیر یا خودکشی سیاسی مجلس؟!
 
تحلیل‌های متناقض و ناهمخوان دلیل اصلی رویگردانی مخاطب از رسانه‌های داخلی است

جا دارد در این میان خدمت همکاران رسانه‌ای اصولگرا نکته‌ای را جهت نقد دوستانه عرض کنم و آن این که دست از رفتار‌های غیر حرفه‌ای بردارید و بدانید که هم در موضوع آقای دکتر ملک‌زاده راه به خطا رفته‌اید و تفکیک یک وزیر از معاونی که خودش منصوب کرده است امری مضحک بوده و هم تفکیک رئیس جمهور از وزیری که خودش منصوب کرده امری مضحک‌تر و این نوع تحلیل‌های واقعا بی کیفیت و متناقض و ناهمخوان دلیل اصلی رویگردانی مخاطب از رسانه‌های داخلی است، باور بفرمائید مخاطب شعور دارد و می‌فهمد شاید به روی من و شما نیاورد و در زیر پیام من و شما به جای نظر دادن راه سکوت را بر گزیند، اما در هر صورت جایی پاسخ خواهد داد شاید زیر توییت آقای نمکی و شاید هم زیر توییت سخنگوی تشکیلات وی، باور نمی‌فرمائید لینک‌های زیر را ورق بزنید و به این سوال اساسی پاسخ بدهید که چرا افکار عمومی این چنین ۱۸۰ درجه مخالف شما حرکت می‌کند، فکر نمی‌کنید که یک جایی از کار می‌لنگد که رسانه‌های شما در برخی موضوعات این چنین می‌شود مخالف خوان افکار عمومی، کجای کار می‌لنگد؟!

توییت جناب جهانپور که در آن از تقدیر نمایندگان مجلس از وزیر بهداشت گفت و واکنش مردم جهت قضاوت نمایندگان مجلس یازدهم و رسانه‌های داخلی؟! من به همه مسئولان جمهوری اسلامی توصیه می‌کنم که پیام‌های مردم را در زیر توییت‌های متولیان وزارت بهداشت بخوانند و لااقل با ذهنیت مردم آشنا شوند و بعد تصمیم بگیرند و اظهار نظر کنند.

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

پ. نوشت: آمادگی جهت مناظره با مسئولان وزرات بهداشت در مورد عملکرد این وزارتخانه در موضوع کووید را اعلام می‌دارم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال"نه به عوام فریبی"
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین