پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
پس از موفقیت واکسن کوو ایران برکت در دو فاز قبلی و تأیید ایمنی آن از سوی مراجع ذیصلاح و صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام، آخرین فاز تست انسانی این واکسن با هدف تزریق واکسن به ۲۰ هزار داوطلب آغاز شد.
شعار سال: مینو محرز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، حسینعلی شهریاری رئیس‌کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و علی‌اکبر امیرزرگر استاد ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی‌تهران سه داوطلبی بودند که واکسن را تزریق کردند.

واکسن «کوو ایران برکت» از ایمن‌ترین واکسن‌های تولیدشده در دنیاست

رئیس‌کمیسیون بهداشت مجلس پس از تزریق واکسن در جمع خبرنگاران گفت: ستاد اجرایی فرمان امام با ورود به حوزه تولید واکسن و موفقیت در ساخت «کوو ایران برکت» کار بسیار بزرگی انجام داد که باعث افتخار ایران و ایرانی شد.
 
حسینعلی شهریاری افزود: از ابتدا اعلام کردم واکسن خارجی نخواهم زد و روزی که واکسن ایرانی بیاید تزریق می‌کنم، در فاز دوم تست انسانی این واکسن هم داوطلب بودم اما پذیرفته نشدم.
 
وی تأکید کرد: با اطمینان به مردم می‌گویم واکسن کوو ایران برکت از ایمن‌ترین واکسن‌های تولیدشده در دنیاست و امیدوارم هرچه زودتر با پایان مطالعات بالینی، به دست مردم برسد و در این زمینه هم از دنیا بی‌نیاز شویم.

مردم با خیال راحت می‌توانند از واکسن برکت استفاده کنند

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت هم پس از دریافت واکسن گفت: با افتخار می‌گویم واکسن ایرانی زدم و به مردم هم قول می‌دهم ایمن‌تر از این واکسن پیدا نخواهند کرد و با خیال راحت می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.
 
محرز افزود: کوو ایران برکت نخستین واکسن ایرانی است که به مرحله تزریق انسانی فازسوم رسیده است.
 

زودتر از موعد پیش‌بینی شده به تولید انبوه واکسن کرونا رسیدیم

رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام نیز پس از تزریق واکسن به سه داوطلب اول با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با وجود ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، توانستیم زودتر از موعد پیش‌بینی شده به تولید انبوه واکسن کرونا برسیم و هم‌اکنون خطوط تولید واکسن با تلاش شبانه‌روزی دانشمندان دارویی ما، یکی یکی فعال می‌شوند و به ظرفیت تولید افزوده می‌شود.

تحویل یک میلیون دُز واکسن برکت در اردیبهشت، 30 میلیون دُز تا شهریور

محمد مخبر درخصوص میزان تولید در بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه گفت: ظرف مدت بسیار کوتاهی توانستیم خط نیمه‌صنعتی و صنعتی را طراحی و تجهیزات بسیار پیچیده آن را با استفاده از توان جوانان نخبه کشور راه‌اندازی کنیم و اعلام می‌کنیم در اردیبهشت‌ماه یک میلیون دوز واکسن کرونا را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

مخبر افزود: در خرداد سه میلیون دُز، در تیر ۱۰ تا ۱۲ میلیون، در مرداد ۱۲ تا ۱۵ و تا شهریورماه امسال در مجموع بیش از ۳۰ میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت تحویل مردم خواهیم داد که این عدد با توجه به تولید سایر واکسن‌های ایرانی تا آن زمان، می‌تواند نیاز داخلی کشور برای واکسیناسیون عمومی را تأمین کند.

تکذیب ایجاد مشکل در روند تولید انبوه واکسن

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص شایعه توقف تولید واکسن کوو ایران برکت در مرحله صنعتی گفت: به مشکل خوردن روند تولید انبوه واکسن کذب است و در هفته‌های اخیر توفیقات چشمگیری در این زمینه داشته‌ایم که خارج از تصور ما بود و مردم خواهند دید که در اردیبهشت یک میلیون دُز تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تلاش سایر گروه‌های دارویی این ستاد هم اظهارداشت: از ابتدای ورودمان به عرصه تولید واکسن، از ۶ مسیر علمی برای تولید واکسن کرونا تلاش کردیم که یک مسیر امروز به گام نهایی رسید و هر پنج مسیر دیگر هم به مرحله تست انسانی رسیده‌اند و به زودی مطالعات بالینی آنها هم آغاز خواهند شد و تا پایان سال کار را به جایی خواهیم رساند که مردم برای تزریق واکسن بتوانند بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنند.

مخبر درخصوص شیوه انجام فازسوم مطالعات بالینی هم عنوان کرد: در این فاز واکسن در ۶ شهر تهران، کرج، شیراز، اصفهان، مشهد و بوشهر بر روی ۲۰ هزار نفر افراد ۱۸ تا ۷۵ سال تزریق و نتایج آن برای وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از کیهان، تاریخ انتشار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 215552، kayhan.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین