پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۴۰۱۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
احسان ارکانی با اشاره به اینکه اساسا در هر موضوع و رشته‌ای ایجاد انحصار قابل قبول و پذیرش نیست، گفت: کسانی که می‌توانند مرز علمی و نمره استاندارد را به دست بیاورند، به آن‌ها اجازه داده شود که در این حوزه مشغول به فعالیت شوند.
شعار سال: احسان ارکانی درباره انحصار در مشاغل عنوان کرد: اساسا در هر موضوع و حوزه و رشته‌ای ایجاد انحصار قابل قبول و پذیرش نیست و خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد برخی بی‌عدالتی‌ها و مفسده‌ها می‌شود و از الزامات قانون اساسی جمهوری اسلامی، و سایر قوانین مادر و موضوعه، این است که در موارد مرتبط با حقوق مردم، باید تمام اهداف مقنن یا قانونگذار به سمت رفع انحصار باشد؛ و خب بالطبع این سیاست و هدف گذاری کاملا پذیرفته، معقول، منطقی، شرعی و قانونی در حوزه‌های مختلف همچون وکالت است.

وی در ادامه گفت: «رویه‌ی رفع انحصار را یک حرف کلی می‌دانم. در حوزه‌های مختلف، چه سردفتر و چه در بحث نظام مهندسی همینطور است. با عدد و سهمیه که نمی‌شود موضوعات را مدیریت کرد و بگوییم مثلاً ما این تعداد را می‌گذاریم، حالا هر کس در قالب این عدد‌ها جا شد، جا شده، نشد هم دیگر به ما ارتباطی ندارد. ما در واقع موظفیم یک استانداردی از صلاحیت علمی و فنی متقاضیان را تأیید کنیم و بگوییم کسانی که این سطح استاندارد و صلاحیت علمی و فنی را دارند می‌توانند در این حرفه مشغول به کار شوند، یعنی پروانه‌ی اشتغال به کار بگیرد.»

احسان ارکانی عضو کمیسیون جهش تولید در پایان گفت: «قاعدتاً باید استاندارد و مرز علمی تعریف کنیم؛ کسانی که می‌توانند آن مرز علمی و آن نمره استاندارد را به دست بیاورند، به آن‌ها اجازه داده شود که در این حوزه مشغول به فعالیت شوند و این قاعدتاً روش منطقی‌تر، علمی‌تر و استانداردتری است. برای احقاق حقوق هم متقضایان و هم مردمی که به این خدمات نیاز دارند تا اینکه بگوییم یک عدد ثابتی را مثلا سالانه این تعداد بیشتر نمی‌توانند باشند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۴۱۸۷، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
حتی در حوزه سیاست هم نباید قابل قبول باشه چرا میخوایم جلوتر از مردم حرکت کنیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین