پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۰۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
رای نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان به چهره‌ای با اتهام ضد امنیتی مانند تاج زاده و حضور وی در جمع ۱۴ کاندیدای اصلاح طلب آنقدر تامل برانگیز است که به نظر می‌رسد این جریان در حال فراهم کردن مقدمات موج سواری بر هیجانات جامعه در آستانه انتخابات است.
شعار سال : در حالی در روزهای منتهی به آغاز ثبت نام کاندیداهای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، اردوگاه اصلاحات آماده رونمایی از کاندیدای نهایی خود می شود که پشتوانه فکری برای انتخاب کاندیداهای این جریان سراسر دچار ابهام و تامل برانگیز است.

براساس تازه ترین خبرها از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، پس از آنکه لیست 14 نفره از کاندیداهای احتمالی این جریان منتشر شد، مصطفی تاجزاده، چهره اصلاح طلب متهم به براندازی نظام در سال 88 در بین 4 کاندیدای نخست مورد استقبال اصلاح طلبان قرار گرفته است.

سابقه وی در فتنه 88، مواضع ساختار شکنانه او در مقاطع مختلف، اتهام به تقلب در انتخابات مجلس ششم، اظهارات خارج از چارچوب قانون اساسی از جمله فاکتورهایی است که به طور مشخص وی را از دایره اعتقاد به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی خارج می کند حال آنکه بزرگان اصلاح طلب برای حمایت از او در انتخابات پیش رو اعلام آمادگی کردند.

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی وی را دارای صلاحیت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندانسته و مواضع سراسر توام با ایراد عنوان کرده است.

وی گفته است از لیست 14 نفره اعلام شده تنها چهره هایی مانند ظریف، جهانگیری، پزشکیان و یک نفر از بین محسن هاشمی و محمد شریعتمداری می توانند به عنوان کاندیداهای نهایی وارد گود رقابت شده و مورد حمایت جریان اصلاحات قرار گیرند.

عطریانفر در حالی به برگزاری انتخابات در چارچوب قانون اساسی تاکید کرده که گفته است برنامه ها ارائه شده از سوی تاج‌زاده خارج از چارچوب قانون و قوانین موضوعه است بنابراین نمی توان به حضور وی در انتخابات امید بست.

رای بالای اعضای نهاد اجماع ساز به تاجزاده در شرایطی که برخی هم مشی های این جریان وی را چهره ای غیر قانونی و عملکرد او را خارج از قواره های ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران می دانند نشان می دهد که اردوگاه اصلاح طلبان بیش از برنامه ریزی برای معرفی کاندیدای توانمند به دنبال موج سواری هیجانی در ایام انتخابات است.

انتخاب تاج زاده به عنوان یک متهم به اقدام امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران، نشان از نبود پشتوانه منطقی در درون نهاد اجماع ساز به عنوان اصلی تری ساختار حزبی اصلاح طلبان برای تصمیم گیری در انتخابات پیش رو است.

باید دید این جریان از انتخاب تاج زاده به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت خود به جامعه چه پالسی را به مردم می دهد و قرار است این بار هم سوار بر موج هیجانات مردم در کارزار انتخابات مردم را به کدام سمت و سو هدایت کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از راه دانا، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1730342، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین