پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۴۰۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
سید محمدرضا حسینی، دکترای حقوق خصوصی و کارشناس ارشد اقتصاد با اشاره به توییت رئیس مجلس نوشت: سیکل سیاست باطل در جمهوری اسلامی. سیاستگذاری غلط؛ اعتماد مردم و زیان ایشان؛ تبدیل موضوع به مساله امنیتی؛ برداشت از منابع عموم اعم از بودجه، صندوق یا بانک مرکزی برای جبران ضرر ایجاد شده از طرق فراقانونی. در بورس، اما تزریق منابع به اسم سهامدار خرد و به کام حقوقی‌ها خواهد بود.
شعار سال: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در توییتی نوشت: به منظور جبران مشکلات ناشی از سیاست‌های گذشته در بازار سرمایه، عمدۀ پیشنهاد‌های سازمان بورس به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی رسید. مجلس حامی سهامداران خرد زیان‌دیده از سیاست‌های غلط است. امیدواریم با اصلاح رویه‌ها و عدم استمرار سیاست‌های غیراصولی، اعتماد به این بازار بازگردد.

علی مروی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: مصوبات امروز شورای اقتصادی سران قوا هرچند با ادعای حمایت از سرمایه‌های خرد و رونق بازار سرمایه صورت گرفت، اما مصداق بارزی از حمایت رانتیه.
 
واقعا دردآوره تصور مردم بی‌گناهی که روحشون از بودجه دولت و بورس و ... خبر نداره، اما زندگیشون با این تصمیمات به خاک سیاه نشونده خواهد شد.

متاسفانه بعیده که به سرمایه‌های خرد هم خیری برسه و بعیدتره که با این تصمیمات بازار رونق بگیره. به نام اینهاست و به کام عده‌ای ذینفع پرنفوذ یا پرسروصدا.

هنوز از فاجعه بودجه ۱۴۰۰ (که با همکاری دولت و مجلس به بار آمده) خلاص نشدیم که این بار سران سه قوه ضایعه فوق رو رقم زدند.

از مصوبات امروز که پیشنهاد وزارت اقتصاد بودند:

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه
رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها
تقویت حضور بانک‌ها در بازار بورس
جبران زیان خریداران واحد‌های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت

کشور فقط تحت فشار تحریم‌ها قرار نداره بلکه بدتر از اون باید تبعات جبران ناپذیر سکانداری نوبخت در سازمان برنامه و بودجه و مدیریت دژپسند بر وزارت اقتصاد رو هم به دوش بکشه. البته حالا که به انتخابات نزدیک شده ایم، به این‌ها باید مواضع اخیر رییس بانک مرکزی رو هم اضافه کنیم.

مجید شاکری، اقتصاددان نیز با اشاره به توییت رئیس مجلس نوشت: مصوبات امروز شوراى سران آن هم در وضع فعلى به راحتى پتانسیل اثراتى مخرب‌تر از پرونده موسسات غیر مجاز را دارد. امیدوارم رهبر معظم انقلاب جهت بررسی بیشتر دستکم مانع از دو بند مربوط به نظام بانکى و صندوق توسعه شوند.

سید محمدرضا حسینی، دکترای حقوق خصوصی و کارشناس ارشد اقتصاد با اشاره به توییت رئیس مجلس نوشت: سیکل سیاست باطل در ج. ا. سیاستگذاری غلط؛ اعتماد مردم و زیان ایشان؛ تبدیل موضوع به مساله امنیتی؛ برداشت از منابع عموم اعم از بودجه، صندوق یا بانک مرکزی برای جبران ضرر ایجاد شده از طرق فراقانونی. در بورس، اما تزریق منابع به اسم سهامدار خرد و به کام حقوقی‌ها خواهد بود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از بولتن نیوز، تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۲۱۳۷۲، www.bultannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
حقوقی ها در ایران شیره سرمایه ایران رو به شدت کشیدن و طلبکار هم هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین