پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۱۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱
در روز‌های گذشته، تعدادی از دانش آموزان در سراسر کشور برای یک خواسته صنفی و مطالبه دانش آموزی تجمعاتی را در برابر ادارات آموزش و پرورش برگزار کردند.
شعار سال: نیرو‌های انتظامی در برخی شهر‌ها در برابر این اعتراضات مسالمت‌آمیز و مدنی متوسل به خشونت و برخورد فیزیکی شده و برخورد‌هایی صورت گرفته است که در شان دانش آموزان به عنوان یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت نیست.

مطابق قانون، "اعتراض" حق تک تک شهروندان است و نمی‌توان کسی را از آن محروم کرد به ویژه دانش آموزان که آینده سازان این کشور بوده و این نوع برخورد‌ها برای یک «مطالبه ساده» تصویر ذهنی خوشایندی برای آنان در آینده را رقم نخواهد زد.

سکوت و انفعال وزارت آموزش و پرورش در برابر این مساله قابل دفاع نیست به ویژه مسئولانی که مرتبا در تریبون‌های مختلف بر حق نقادی و اعتراض دانش آموزان پافشاری می‌کنند.
 

اعتراض به برخورد نیروی انتظامی با تجمعات اعتراضی دانش آموزان و سکوت وزارت آموزش و پرورش

 از ابتدای بحران کرونا مخالف تعطیلی مدارس بودیم و آموزش‌های مجازی را همچنان مکملی برای آموزش حضوری می‌دانیم. بر این اساس آزمون‌های مجازی از روایی و اعتبار لازم برای سنجش آموخته‌های دانش آموزان برخوردار نیستند.

 اگر چه اعتراض دانش آموزان در این مورد را بر اساس دلایل و مستندات ارائه شده در گزارش‌های پیشین منطقی و قابل دفاع نمی‌دانیم، اما هیچ نهادی و در هیچ سطحی حق ابراز خشونت در برابر اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز دانش آموزان و نیز سایر اقشار را ندارد.

وظیفه نیروی انتظامی در این موارد حضور در «کنار دانش آموزان» و برقراری آرامش و حفظ نظم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صدای معلم، تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۰۹۴۸، sedayemoallem.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اتفاقا با اين دست كارهاي هيجاني از طرف نيروي انتظامي قشر جوان بيشتر تجريك ميشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین