پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
یک تحلیلگر یمنی در گزارشی نوشت: : توهم آمریکایی‌ها در زمینه حل موضوع یمن در چارچوب توافق هسته‌ای خیال خامی است که هرگز به وقوع نخواهد پیوست. واشنگتن به‌دنبال طراحی سناریویی برای زیرفشار قرار دادن انصارالله برای رایزنی با ایران و حل اختلاف خود با عربستان است و تلاش می‌کند پرونده یمن را در این راستا پیگیری کند.
شعار سال: عبدالجبار الغراب، تحلیلگر یمنی در گزارشی نوشت: پیروزی مقاومت فلسطین بر دشمن صهیونیستی به‌سرعت حوادث منطقه را دچار تحول کرد و باعث شد متغیر‌های جدیدی بر تحولات منطقه و محور شرارت تحمیل شود. شواهد نشان می‌دهد موفقیت مقاومت فلسطین باعث افزایش قدرت بازدارندگی کشور‌های محور مقاومت از سویی و رعب و وحشت صهیونیست‌ها از سوی دیگر شده است. در نبرد شمشیر قدس، مقاومت فلسطین به شدت و با قدرت ظاهر شد و نشان داد می‌تواند قدرت تصمیم‌ساز در منطقه باشد.
 
 
توهم آمریکایی‌ها؛ پرونده یمن در مذاکرات احیای برجام گنجانده شود!
 
 
طبق این گزارش، زمانی غربی‌ها مقاومت فلسطین را در فهرست تروریست‌ها تلقی می‌کردند، ولی اکنون بازدارندگی موشک‌های مقاومت فلسطین باعث شد آن‌ها برای نشستن پشت یک میز و گفتگو درباره توقف حملات موشکی به تل‌آویو، عسقلان و دیگر نقاط سرزمین‌های اشغالی التماس کنند. این نشان می‌دهد آن‌ها علاوه بر پذیرش قدرت مقاومت، پذیرفته‌اند جنبش مقاومت فلسطین بخشی از راه‌حل منطقه است.

این تحلیلگر یمنی می‌نویسد: آمریکایی‌ها به‌عنوان طرف حامی اسرائیل از هر فرصتی برای به میان آوردن موضوع یمن در محافل مختلف استفاده می‌کنند تا موضوع مذاکره میان اسرائیل و فلسطینیان را در میان بگذارند. آمریکایی‌های رو به زوال که چند سالی است از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده‌اند، اکنون به‌دنبال این هستند به این توافق بازگردند و مذاکراتی را با عنوان احیای توافق هسته‌ای با ایران در وین دنبال می‌کنند.

واشنگتن به‌دنبال یافتن موارد جایگزینی برای مذاکره با ایران بر سر پرونده هسته‌ای است و در این راستا می‌کوشد این موضوع را با دیگر موضوعات منطقه‌ای و حتی پرونده‌های قبلی پیوند دهد.

الغراب در گزارش خود آورده است: آمریکا حوادث ساختگی، نقشه‌های از پیش طراحی شده و مکانیسم‌های شکست‌خورده را برای چانه‌زنی با ایران و تحمیل فشار بر تهران استفاده می‌کند تا شاید بتواند مانع از تحقق مطالبات ایران در زمینه رفع همه تحریم‌ها شود. در سوی مقابل، ایران پذیرفته است برای حل مناقشات منطقه‌ای اقدام کند و در روز‌های گذشته رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شد. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران سفر‌هایی به کشور‌های اروپایی انجام داد و ابعاد مختلف پرونده‌های منطقه بررسی شد. تهران در این راستا می‌کوشد روابط خود با عربستان را احیا کند، مگر اینکه تلاشی برخلاف این خواسته از سوی ریاض در جریان باشد.

تحلیلگر یمنی می‌افزاید: موضوع یمن یکی از مواردی است که در مناقشات منطقه‌ای و رایزنی‌های ایران با عربستان و کشور‌های غربی در جریان است و همه طرف‌ها به‌دنبال حل پرونده یمن هستند. گرچه موضوع یمن می‌تواند در راستای روابط ایران و عربستان حل‌وفصل شود، ولی آمریکایی‌ها آن را موضوعی فرامنطقه‌ای می‌دانند و تصور می‌کنند آن را باید در راستای مذاکرات دیگری حتی در چارچوب یا ذیل مذاکرات هسته‌ای انجام داد.

این تصوری خام و رؤیایی است که واشنگتن در سر می‌پروراند که بتواند موضوع یمن را در چهارچوب برجام با ایران حل کند.

الغراب نوشت: توهم آمریکایی‌ها در زمینه حل موضوع یمن در چارچوب توافق هسته‌ای خیال خامی است که هرگز به وقوع نخواهد پیوست. واشنگتن به‌دنبال طراحی سناریویی برای زیرفشار قرار دادن انصارالله برای رایزنی با ایران و حل اختلاف خود با عربستان است و تلاش می‌کند پرونده یمن را در این راستا پیگیری کند.

وی افزود: آمریکا نه به‌دنبال حل موضوع یمن، بلکه دنبال یافتن راهی برای پیچیده‌تر کردن مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای با ایران است و این راه می‌کوشد علاوه بر بحث هسته‌ای، موضوعات فرا هسته‌ای را نیز مطرح کند؛ موضوع موشکی را پیش می‌کشد، اختلاف با عربستان را مطرح می‌کند، زمانی موضوع پول‌های بلوکه شده ایران و حقوق بشر و اکنون موضوع گنجاندن پرونده یمن در ذیل توافق با ایران.
 
 
توهم آمریکایی‌ها؛ پرونده یمن در مذاکرات احیای برجام گنجانده شود!
 
 
الغراب در پایان گزارش خود نوشت: دولت بایدن تلاش می‌کند خود را جدا از سیاست‌های دولت گذشته آمریکا نشان دهد و این در حالی است که همان سیاست‌ها را تکرار می‌کند و موضوع جدیدی برای مطرح کردن در روند مذاکرات خود با ایران ندارد. تحریم‌های ایران همچنان پابرجا هستند، شاکله دولت آمریکا و حکومت این کشور نمی‌خواهد تحریم‌ها علیه مقاومت، یمن، فلسطین و ایران برداشته شود و حتی به‌دنبال خلع سلاح حزب‌الله لبنان هستند.

وی افزود: آن‌ها در تلاش‌اند رویداد‌های منطقه را با یکدیگر پیوند دهند و در یک مسیر مذاکره کنند تا بتوانند کنترل اوضاع منطقه محوریت آن را در دست خود بگیرد. در مقابل، طرف ایرانی به‌دنبال یافتن راه‌هایی برای شکست دادن آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و متحدان عربشان در منطقه هستند تا آن‌ها را مجبور کنند قدرت مقاومت را در منطقه به رسمیت بشناسند. این شاکله سیاست ایران در حوزه سیاسی و نظامی در منطقه است که تمی‌خواهد آمریکا و محور شرارت در منطقه جولان دهد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۴۱۰۰، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
ای بابا این توافق محاله صورت بگیره از اینور کارشکنی های امریکا و هر روز یه بهونه جدید بعدشم که دولت بدست اصولگرا می افته و محاله که مذاکره کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین