پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
واکنش شهردار یاسوج در خصوص تعدیل نیرو در شهرداری گفت: ما نه تنها مخالف تعدیل نیرو هستیم بلکه نیاز شدید به نیرو‌ها در شهرداری مرکز استان را احساس می‌کنیم و بنده هفت ماه است در حال دفاع از این افراد هستیم. ۹۵درصد این نیرو‌ها در زمان شهرداران سابق شهر یاسوج جذب و در این سال‌ها توانمند شده اند و بنده به عنوان شهردار یاسوج انتظار دارم مشکل این افراد برطرف شود.
شعار سال: نستهن مقدم شهردار یاسوج در خصوص تعدیل نیرو در شهرداری مرکز استان گفت: شهرداری‌ها در کل کشور یک سری شرکت‌های خدماتی هستند که بعضی از امور خدماتی یا برخی از اموری که قابل واگذاری است را با برگزاری مناقصه واگذار می‌کنند، چون شهرداری‌ها از نظر قانونی حق گرفتن نیرو به صورت پیمانی یا رسمی را ندارند.

مقدم بابیان اینکه مصوب شد تا سال ۱۳۹۵شهرداری یاسوج ۴۰۳پست سازمانی داشته باشد افزود: شهرداری می‌تواند ۴۰۳نیروی پیمانی، رسمی، قراردادی داشته باشد، اما تا این لحظه این تعداد سر جمع ۲۵۱ نفر نیرو است که عبارت اند از ۹۶ پرسنل پیمانی و رسمی، ۸۳ پرسنل کارگری رسمی و تعداد پرسنل قرارداد معین همچنین ۷۲ نفر مستخدم موقت است.

شهرداری یاسوج گفت: حدود ۶۳درصد از این پست‌ها و مجور‌ها نیرو در حال کار هستند و حدود ۳۷درصد کسری نیرو داریم.
 
شهر یاسوج بالاترین رشد مهاجرت را دارد

وی افزود: با توجه به اینکه شهر یاسوج بالاترین رشد مهاجرت را دارد و بر اساس آخرین سرشماری جمعیت یاسوج ۱۳۵ هزار نفر است، اما جمعیتی که پرسنل شهرداری یاسوج در حال خدمات دادن به آن است ۲۵۰ هزار نفر است. پس نیاز شدید به نیرو در شهرداری یاسوج احساس می‌شود.

وی گفت: این نیرو‌های که در لیست ارسالی سازمان بازرسی استان است یک عناوین پستی برای نیرو‌های شرکتی ما به محاکم قضایی ارائه داده است که صحت ندارد مثل مشاغلی همچون گشت ساختمان که واقعی نیست.

شهرداری یاسوج افزود: بازو‌های توانمند شهرداری یاسوج اکثر نیرو‌های هستند که در قابل قرارداد‌های شرکت‌های خدماتی با ما همکاری دارند، که این شرکت‌های خدماتی در مناقصه عمومی شرکت می‌کنند.

مقدم گفت: بالای ۹۴درصد لیست ۱۰۶نفره در بررسی‌های اولیه برای سازمان بازرسی ابهام بوجود آمده است، برای مثال ۲۶ نفر آتش نشان در این لیست وجود دارد که این افراد دوره‌های تخصصی کوهستان، شنا، قواصی و. را دیده اند حتی در حادثه پلاسکو در تهران نیز حضور چشم گیر داشته اند، همچنین ماموریت‌های در دیگر مناطق استان را با موفقیت به پایان رسانده اند و عملا مهمترین ماموریت‌های اتش نشانی شهر یاسوج را همین افرادی که در لیست بازرسی استان هستند انجام داده اند.
 
در شهر یاسوج سه ایستگاه آتش نشانی وجود دارد

شهردار یاسوج ادامه داد: در حال حاضر در شهر یاسوج سه ایستگاه آتش نشانی وجود دارد که با توجه به رشد جمعیت و نیاز شهری باید این تعداد به پنج ایستگاه افزایش یابد.

مقدم گفت: این لیست را به محاکم قضایی تحویل داده اند که اگر این لیست در بازرسی می‌ماند ما دفاعیات و توضیحاتمان را در خصوص نیاز به این نیرو‌ها اعلام می‌کردیم.

وی افزود: هیچ رابطه خدمتی مستقیمی چه نیرو‌های درون لیست و چه نیرو‌های غیر لیست با شهرداری یاسوج ندارند و این‌ها نیرو‌های شرکت‌های خدماتی پیمان کاری هستند که در قالب خدمات مشخص با هزینه مالی مشخص در حال کار هستند.

وی گفت: این افراد در یک جا‌هایی کار می‌کنند که کمبود نیرویی بوده است، اما هیچ گاه از آن شرح خدمات خارج نشده اند در میان این افراد کسانی هستند که با حقوق ناچیز زیر سه میلیون تومان در حال خدمت رسانی در شهرداری هستند. برای مثال اِلمان‌های که در سطح شهر یاسوج نصب شده توسط همین نیرو‌های شرکتی با حقوق ناچیز انجام گرفته است.

مقدم با بیان اینکه این نیرو‌ها در زمان شهرداران سابق و از ۱۸ سال قبل تا سال ۱۳۹۶وارد شهرداری یاسوج شده اند، البته دو الی سه نفر در زمان بنده وارد شهرداری شده اند، که این افراد نیز به توجه به نیاز شهرداری و انجام فرایند قانونی وارد شهرداری مرکز استان شده اند.

شهردار یاسوج گفت: مثلا اگر ایستگاه جدید آتش نشانی افتتاح شود یا فضای سبز جدیدی به بهره برداری می‌رسد نیاز به جذب نیرو است که آن هم فرایند قانونی خود را دارد.
 
نیاز شدید به نیرو‌ها در شهرداری مرکز استان را احساس می‌کنیم

وی بیان داشت: این افراد در حال خدمت صادقانه هستند، اما اگر کار آن‌ها جرم است نظر ما بر این است این جرم انجام نشود تا در دادگاه رسیدگی شود.

شهردار یاسوج گفت: هفت ماه است که در سر این موضوع در حال رایزنی هستنیم و انتظار داریم زحمات این نیرو‌ها نادیده گرفته نشود.

مقدم گفت: ما نه تنها مخالف تعدیل نیرو هستیم بلکه نیاز شدید به نیرو‌ها در شهرداری مرکز استان را احساس می‌کنیم و بنده هفت ماه است در حال دفاع از این افراد هستیم.

شهردار یاسوج در پایان گفت: ۹۵درصد این نیرو‌ها در زمان شهرداران سابق شهر یاسوج جذب و در این سال‌ها توانمند شده اند و بنده به عنوان شهردار یاسوج انتظار دارم مشکل این افراد برطرف شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از صبح زاگرس، تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۵۷۲۸، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
وقتی نیاز به نیرو دارد شهرداری چرا باید تعدیل صورت بگیرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین