پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
این انتخابات چه با مشارکت و چه بی مشارکت حکایت بسیار سرنوشت سازی رو برای جناح‌های سیاسی کشور دارد، حتی برای کسانی که دم از تحریم انتخابات می‌زنند نیز انتخابات پیش روی بسیار تاثیر گذار است.

شعار سال:این انتخابات چه با مشارکت و چه بی مشارکت حکایت بسیار سرنوشت سازی رو برای جناح های سیاسی کشور دارد، حتی برای کسانی که دم از تحریم انتخابات می زنند نیز انتخابات پیش روی بسیار تاثیر گذار است.

اما در این سوی میدان وقتی به برخی ساده انگاری ها نگاه می کنم واقعا در شگفتی عمیقی فرو می روم، احیای کارخانه ها ی ورشکسته و مبارزه با قاچاق و اشتغال و تقویت ارزش پول ملی و اصلاح نظام سلامت و ... اینها حرفهایی هست که ۴۰ سال در اجرای آن جا ماندیم و معتقدم باید نگاه بد بینی را کنار گذاشت و به این نکته هم توجه کرد که چرا بیش از ۳۵۰۰ بار ارزش پول ملی ما نابود شد؟؟

به بحث تخصصی نمی پردازم و با نگاه اجتماعی خودم به مطلب می نگرم و از خودم می پرسم با کدام ابزار قرار است تحول ایجاد کنیم؟! صرفا با اراده یک نفر؟؟ یک کابینه و یا ۱۰۰ نفر مدیر ارشد که فرضا تماما با بهترین شرایط تخصصی انتخاب شده باشند؟!

سوال

۱_ با فرهنگ دلالی و تولید گریز حاکم بر جامعه چه خواهید کرد؟

۲_با ساختاری بسیار بزرگ و بی اثر با میلیون ها کارمند و ... چه خواهید کرد؟

۳_ با سیستم دولتی که راحت ترین کارش در جبران ناکارآمدی ها تولید و چاپ پول بوده چه خواهید کرد؟

۴_ با راه به اشتباه رفته نظام آموزشی کشور در تمرکز بر کمیت و گریز از کیفیت چه خواهید کرد؟

۵_ با کلاف سر در گم اختلافات منطقه ای و تاثیر گذار بر هوای داخل چه خواهید کرد؟؟

۶_ اصلا یک نکته خیلی ساده، آنانکه دم از اصلاح وضع معیشت بازنشسته ها می دانند واژه ای با نام ضریب پشتیبان و محاسبات آکچوآری و بازنشستگی های زودرس و بدهی ۴۰۰ هزار میلیاردی آشنا هستند؟؟

سر بسته می گویم و برای درج در تاریخ می نگارم ساده انگاری های عجیبی را مشاهده می کنم و به کاندیداهای محترم تذکر می دهم وعده تحقق آرمان هایی که ۲۰ سال طول می کشد را در این چهار سال ندهند، کوچکترین سرخوردگی اجتماعی رای دهندگان ممکن است هیچ وقت جبران نشود، معتقدم همین شرایط کنونی باید درس آموز باشد.

مهدی اسفندیار
دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از کانال"نه به عوام فریبی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین