پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران گفت: «این شورا می‌تواند دستور قطع چند روزه صادر کند مانند اتفاقی که در این سال‌ها رخ داده است. مطابق با قانون نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم قطعی فیلترینگ صادر کنند».
شعار سال: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید که شورای عالی امنیت ملی بنابر قانون نمی‌تواند حکم طولانی‌مدت برای انسداد شبکه‌های اجتماعی بدهد.

محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه ۱۲ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: «این شورا می‌تواند دستور قطع چند روزه صادر کند مانند اتفاقی که در این سال‌ها رخ داده است. مطابق با قانون نه شورای عالی فضای مجازی نه شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم قطعی فیلترینگ صادر کنند».

او با اشاره به اظهارات روز‌های اخیر برخی نامزد‌های انتخاباتی اصولگرا در مورد شبکه‌های اجتماعی گفته است: «این که برخی قبلا انتقاداتی به پلتفرم‌ها و حضور در شبکه‌های مجازی داشتند و امروز از این فضا استفاده می‌کنند، اتفاق خوبی است».
 
فیلترینگ توئیتر توجیه ندارد

شبکه اجتماعی توئیتر در کشور فیلتر است، اما بسیاری از مسئولان و مقام‌ها در این شبکه حضور دارند.

ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، نیز در هفته جاری به توئیتر پیوست. از سوی دیگر، سعید جلیلی، نامزد اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری، در صفحه توئیتر خود نوشته که «فیلترینگ توئیتر توجیه ندارد».

آذری جهرمی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «ما سه چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید و چرا در فضای مجازی حضور دارید؛ امروز همان‌هایی که انتقاد می‌کردند استفاده و ترویج می‌کنند».

وزیر ارتباطات در عین حال افزود که مشخص نیست این امر منجر به رفع فیلتر توئیتر شود.

به گفته او، توئیتر در سال ۸۸ در بدو تشکیل کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و توسط این کارگروه فیلتر شد، «ما بنابر همان مصداق، شش وزیر و دو نماینده مجلس درخواست دادیم که این موضوع مجددا در کارگروه بحث شود، اما تا امروز از سوی دبیرخانه در دستور کار قرار نگرفته است».

همزمان عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، از ابراهیم رئیسی دیگر نامزد این انتخابات که هنوز ریاست قوه قضائیه را بر عهده دارد، خواست که دستور رفع فیلتر توئیتر را صادر کند.

همتی در صفحه توئیتر خود نوشت: «حال که آیت‌الله رئیسی بالاخره بعد از مدت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت رسمی ایجاد کردند، برای رفع تبعیض در دسترسی و رفع ظلم فیلترینگ، از ایشان در خواست می‌کنم از فردا صبح دستور رفع فیلتر توییتر را صادر کنند تا همه مردم از مطالب ایشان بهره‌مند شوند».

###آذری جهرمی: شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم طولانی‌مدت انسداد شبکه‌های اجتماعی بدهد


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پرسش، تاریخ انتشار: ۱۴خرداد ۱۴۰۰، کد خبر porcesh.ir، ۳۶۶۸۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
0
0
درست اما نباید این اتفاق از جانب این شورا بیفتد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین