پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
یک ضرب المثل رسانه‌ای داریم که می‌گوید حاجی پشت فلان رسانه، فلان کس است یا پشت فلان کار و فلان برنامه، فلان حاجی قرار دارد. فلان حاجی هم یعنی فردی که عملیاتی‌های میدان، به پشتوانه حضور او می‌توانند گرد و خاک کنند و عرض اندام داشته باشند. سوال اینجاست که حاجی احتمالی پشت کیانوش جهانپور چه کسی می‌تواند باشد که ایشان به پشتوانه حضور حاجی خود، می‌تواند بشکل عمومی در کسوت مدیریتی فحش بدهد؟ آقای حاجی عزیز خیالی یا واقعی، هر که هستی و هر کجا هستی، مسلما به این درجه شناخت، سعه صدر و مردم داری رسیده‌ای که بدانی باید جلوی بد دهنی برخی از افراد را گرفت و گرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر به خرده تذکر اهالی رسانه معتقدی، خودت می‌دانی و غیرت و اخلاقیاتت.
شعار سال: خیلی‌ها به دنبال دانستن این واقعیت هستند که علت تندروی‌های آزاد آقای کیانوش جهانپور و عدم برخورد با وی چیست؟ گمانه زنی‌ها هم در طیفی از ذکر تندخویی‌ها و بی پروایی شخصی تا وجود حامی پشت پرده، بدنبال پیدا کردن پاسخ است؛ و البته با کمال صد تاسف، برخی از این گمانه‌ها شکل وهمیات بخود گرفته و شائبه ساز و تخریب کننده غیر مستقیم مجالس اهل بیت و خادمان معظم آن می‌تواند باشد. بر این قاعده از همکاران رسانه‌ای درخواست می‌شود، از ورود به این حوزه‌ها بشدت پرهیز کنند.

برخی از خبرنگاران مثل سایه به دنبال پیشینه و پشت‌های احتمالی آقای سخنگو هستند. سخنگویی که فحش می‌دهد، توجیه می‌کند و وزیری که با وجود صدای اعتراض معاون اول رئیس جمهور، برخی از فعالان حوزه بهداشت و درمان، صدای اعتراض بشدت بلند جامعه خبری و اهالی رسانه و. خم به ابرو نمی‌آورد و می‌گوید ان شاالله بز است.

*** برخی از گمانه زنی ها، منشا این رفتار جهانپور را در قالب شخصیت خاص و تندخویی‌های فردی توجیه کرده اند. رسانه شعار سال مصادیق برخورد با وی را بار‌ها ذکر مجلس نموده است (قطع کردن تلفن روی خبرنگار).

*** برخی از این گمانه زنی‌ها، خود مشروع پنداری رفتاری او را به حمایت افرادی در نهاد‌های خاص مرتبط دانسته اند. گمانه‌ای که بعید است واقعیت خارجی داشته، چرا که ناسازگار با اسلوب حرفه ای، شیوه ارتباطات احتمالی و نوع مراودات آن نهاد‌ها است.

***برخی از گمانه‌ها، جهانپور را بنوعی شریک داستان دانسته و نوعی بازیگر میدان رقابتی ناپیدا می‌دانند. بدلیل نبود ادله اثباتی، نمی‌توان در خصوص آن اظهار نظر کرد. شاید با شفاف سازی‌های احتمالی در دولت بعد، بهتر و شفاف‌تر بتوان صحبت نموده و قضاوت درست یا نادرست نمود.

*** برخی از گمانه‌ها هم متاسفانه با چند جستجو ساده و ساده پنداری و سطحی انگاری، جهانپور را به هیات موج الحسن مرتبط کرده اند. بعید است که این هیات معظم با توجه به پیش داشته‌های اخلاقی- دینی و تحفظات مذهبی، به چنین مسائلی ورود کند. یا صرف وجود چند عکس، جهانپور را بتوان با بانیان هیات مرتبط دانست.

پشت تو کیست آقای فحاش وزارت بهداشت؟

با توجه به پیگیری‌های حقوقی اهالی رسانه، پیگیری‌های خاص از مراجع اداری و سازمانی و سایر اقدامات در حال انجام، عزیزان رسانه و خبرنگاران محترم، از گمانه زنی‌های نابجا و ارتباط بخشی‌های منجر به تخریب‌های احتمالی پرهیز نموده و شنیده‌ها، دانسته‌ها و اسناد راست آزمایی شده خود در این خصوص را بشکل رسانه‌ای منتشر کرده تا در نوعی هم افزایی، مورد استفاده عموم قرار گرفته و اقدامات مقتضی قابل دنباله گیری باشد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین