پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
مراکزی که از سازمان بهزیستی مجوز می‌گیرند تحت نظارت سازمان هستند و نظارت‌های آنلاین و حضوری بر این مراکز صورت می‌گیرد
شعار سال: دکتر فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران گفت: سازمان بهزیستی سازمانی تخصصی است و یکی از فعالیت‌های این سازمان پیشگیری، درمان و توانمند‌سازی معتادان است و مراکز متعددی هستند که این خدمات را ارائه می‎‌دهند.
وی افزود: از این مراکز می‌توان به مراکز بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف مواد، مراکز سرپایی (MMT) که به صورت دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کند، تیم‌های سیار مستقل و وابسته مراکز گذری، شلتر سرپناهی برای اسکان موقت معتادان بی خانمان و مراکزی به عنوان توانمند سازی و جامعه پذیری که معتادان پس از بهبود به این مکان مراجعه می‌کنند تا برای اشتغال توانمند شود؛ اشاره کرد.
وی افزود: اعتیاد یک نوع بیماری است و بر اساس جدیدترین نظریه‌ها، بسیاری بحث فردی و اجتماعی را در بحث اعتیاد مطرح می‌کنند بر همین اساس درمان‌های متفاوتی نیز وجود دارد و سازمان بهزیستی هم درمان‌های خود را در این راستا انجام می‌دهد و عمدتا مراکزی که ما داریم ارائه خدمات به کسانی است که تمایل به ترک اعتیاد دارند و ما موظف هستیم که به آن‌ها کمک کنیم.
وی در خصوص وضعیت نابسامان برخی از مراکز ترک اعتیاد گفت: مراکزی که از سازمان بهزیستی مجوز می‌گیرند تحت نظارت سازمان هستند و نظارت‌های آنلاین و حضوری بر این مراکز صورت می‌گیرد. شماره ۱۴۸۲ ویژه سامانه دیده بان سازمان بهزیستی است و اگر مردم شکایتی داشته باشند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند و اطلاع دهند، اما برخورد قانونی با مراکز ترک اعتیادی که از سازمان بهزیستی مجوز نگرفتند بر عهده سازمان بهزیستی نیست.
دکتر فاطمه رضوان مدنی گفت: هموطنانی که می‌خواهند از مراکز مجاز ترک اعتیاد مطلع شوند می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۸ سامانه ملی اعتیاد تماس بگیرند و مشاوره رایگان دریافت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۴۸۶۲۱، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین