پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
معین الدین سعیدی با اشاره به اینکه چگونه است که نمایندگان از توئیتر استفاده می‌کنند، اما برای مردم ممنوع است گفت: شما اگر بخواهید اینستاگرام را حذف کنید به کسب و کار مردم آسیب وارد می‌شود.
شعار سال: «معین الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار در مجلس، در رابطه با "طرح پیشنهادی مجلس برای صیانت از فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان ها" گفت: اجازه دهید زوایای طرح را عنوان نکنم، با توجه به آنکه حضرت آقا به فضای مجازی حساسیت‌هایی دارند، اما روش‌های این چنینی مانند طرح پیشنهادی مجلس متاسفانه نتیجه عکس می‌دهد. چگونه است که نمایندگان مجلس از توئیتر استفاده می‌کنند و از طریق فیلترشکن هم وارد می‌شوند، اما این برای مردم ممنوع است! لذا روش‌های این چنینی راه به جایی نمی‌برد و ما قبلا تجربه آن را داشتیم مانند ممنوعیت ویدئو که هیچ نتیجه‌ای نداشت. اینکه برخی از نمایندگان تقاضای ماده ۸۵ دارند مبنی بر اینکه طرح در کمیسیون مطرح شود را نمی‌پذیریم، زیرا این طرح باید در صحن مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: چنین طرحی را مطلقا جز اولویت‌های کاری مجلس نمی‌دانم، در بحث کلیت ساماندهی فضای مجازی هیچ کس حرفی ندارد، اما اگر این طرح منجر به محدود کردن استفاده مردم شود به گونه‌ای که خود مردم نتوانند، اما بعضی از مسئولین دسترسی را داشته باشند طبیعتا با اصل استقرار قانون اساسی در تضاد است و حتما با کار نظام مغایرت جدی دارد. بنده مخالف چنین طرحی هستم و معتقدم که این طرح باید از دستورکار خارج شود.
 
ضربه به کسب و کار مردم با فیلتر اینستاگرام

معین الدین سعیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه، طرح ۱۷۰ امضا دارد فکر می‌کنید جو مجلس به چه صورت باشد، بیان کرد: قطعا این گونه نیست که اکثر نمایندگان با طرح موافق باشند، در شرایط فعلی کشور اولویت باید اوضاع اقتصادی مردم باشد. من فکر می‌کنم که نقض غرض است و نباید تمرکزمان این گونه مسائل باشد. بخشی زیادی از مردم کسب و کارشان در بستر فضای مجازی است، شما اگر بخواهید اینستاگرام را حذف کنید به کسب و کار مردم آسیب وارد می‌شود. با اصل نظارت حاکمیت بر فضای مجازی هیچ مشکلی نداریم، اما باید نظارت به گونه‌ای باشد که آزادی‌های مشروع مردم را محدود نکند و مهمتر اینکه از کاری که خودمان انجام می‌دهیم نباید مردم را منع کنیم و محدودیت چنین رفتار‌هایی نتیجه آن دلسردی مردم جامعه است.

او در خصوص برخورد محرمانه با نمایندگان در این طرح گفت: وقتی نمایندگان مردم را محرم ندانیم که دیگر هیچ بحثی پیش نمی‌آید. در این شرایطی که مردم در انتخابات یک حماسه‌ای خلق کردند و در انتخابات حضور داشتند نباید باعث نگرانی آن‌ها شویم. در شرایط کرونا بسیاری از مشاغل دچار چالش شدند و بسیاری از مردم از پلت فرم‌های مجازی برای معیشت خودشان و برای کار خودشان استفاده می‌کنند الان که چنین بحثی مطرح شده متاسفانه التهاب در مردم ایجاد کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۹۶۵۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین