پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
طبق جدول منتشر شده در فضای مجازی، شهرداری تهران برای طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰»، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است! در هر دوره‌ای، امید به حل مشکلات در دل مردم جان تازه‌ای میگیرد، اما متأسفانه باید گفت در دوره فعلی مدیریت شهری بسیاری از امید‌ها ناامید شد و در راستای حل معضلات گام موثر و شایسته‌ای برداشته نشد.
شعارسال: کلانشهر تهران امروز با فهرست عریض و طویلی از مشکلات مواجه است و در این بین مشکلاتی، چون آلودگی هوا، ترافیک، کافی نبودن حمل و نقل عمومی، بافت‌های فرسوده و ... سال‌هاست در صدر این فهرست قرار دارند.

در هر دوره‌ای، امید به حل مشکلات در دل مردم جان تازه‌ای میگیرد، اما متأسفانه باید گفت در دوره فعلی مدیریت شهری بسیاری از امید‌ها ناامید شد و در راستای حل معضلات گام موثر و شایسته‌ای برداشته نشد.

متأسفانه رویکرد سیاسی مدیریت پنجم شهر تهران با انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران کلید خورد و بسیاری از اقدامات معطوف به زیر سوال بردن مدیریت گذشته شهری شد و بسیاری از فرصت‌ها، سوخت.

به گفته ناصر امانی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران هم، مدیریت پنجم شهر تهران در کنار ناکامی‌هایی، چون انتخاب شهردار و حمایت نشدن از سوی دولت، تنها هنرش سخن گفتن از گذشته بود!

البته مدیریت شهری فعلی علاوه بر تمرکز روی گذشته برموضوعاتی مانند شفافیت نیز تأکید زیادی داشته و دارد در حالی که بار‌ها این ادعا از سوی صاحبنظران حوزه شهری زیر سؤال رفته است، زیرا بسیاری از آن‌ها بر این باور هستند که انتشار داده‌های غیرمهم خام (نه اطلاعات) در سایت بدون ارائه تحلیل‌های علمی، شفافیت محسوب نمی‌شود!

حال در شرایطی که مردم انتظار فعالیت پرشتاب و چشمگیری برای باز شدن کلاف سردرگم مشکلات تهران را از مسئولان دارند، اخباری منتشر می‌شود که بیش از پیش مردم را از انتخاب گذشته‌شان پشیمان می‌کند! اخیراً جدول هزینه‌های طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ در فضای مجازی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد برای این اقدام یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است؟! و جزئیات هزینه‌های آن به شرح ذیل است:
 
 
 
لوگوی میلیاردی شهرداری تهران، حاشیه‌ساز شد
 


مشاهده این ارقام سرسام‌آور در مدیریت شهری فعلی که بسیاری از مسئولان آن، دوره گذشته شهرداری را متهم به حیف و میل منابع مالی می‌کنند، در وهله اول این پرسش را ایجاد می‌کند که اساسا ضرورت صرف این هزینه چه بوده است؟ با این نوع هزینه کرد‌های گزاف و بیهوده، کدام مشکل شهر و شهروندان حل شده؟ چه منفعتی برای شهروندان داشته است؟ و اگر این هزینه‌ها، حیف و میل منابع نیست، پس چیست؟

البته سید محی‌الدین فاضلیان؛ مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اخیراً در رشته توئیتی اعلام کرد: در روز‌های اخیر جدولی از مبدایی مبهم پیرامون هزینه‌های تهران ۱۴۰۰ منتشر شده که از سویی منجر به تفاسیر و قضاوت‌های غلط و از سویی پرسش‌هایی شده است.

وی ادامه داد: عجالتا می‌گویم جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیتر‌های مبهم و چینشی نامتقارن و غیرقابل استناد دارد؛ هزینه لوگوی تهران ۱۴۰۰ عدد ساختگی ۱.۶ میلیارد نیست؛ تا فردا گزارشی مبسوط از هزینه‌های این کمپین منتشر خواهم کرد.

هنوز از این گزارش مبسوط خبری نشده و تماس با برخی اعضای شورای شهر تهران از جمله حجت نظری و ناهید خداکرمی بی‌حاصل بوده است، اما آنچه در ذهن افکار عمومی باقی مانده این است که این موضوع تنها نمونه‌ای از هدررفت منابع در شهرداری است که رسانه‌ای شده و چه حیف‌و میل‌هایی از این دست که ردپایی از آن‌ها در رسانه دیده نمی‌شود.

امیدواریم مدیران امروز شهرداری و شورای شهر مدعی شفافیت در این باره توضیحات قانع‌کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند و این موضوع به عنوان یکی از نشانه‌های گران اداره کردن شهر تهران توسط تیم فعلی مدیریت شهری تهران در ذهن مردم ثبت نشود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۳۶۸۲۳، tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین