پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
دادگاه عالی بریتانیا با صدور حکمی اعلام کرد که دولت باید پیش از آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا، موافقت پارلمان را جلب کند.
شعارسال: به نقل از رویترز، دادگاه عالی بریتانیا در حالی دولت این کشور را ملزم به دریافت موافقت پارلمان برای آغاز روند برگزیت کرده است که به نظر می رسد طرح های ترزا می برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با چالش جدی روبرو خواهد شد.

دولت بریتانیا اعلام کرده است که خواستار تجدیدنظر در تصمیم دادگاه عالی خواهد شد. پس از اعلام این حکم، ارزش پوند بریتانیا با افزایش روبرو شد چرا که بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که نمایندگان پارلمان مانع از اجرای سیاست های دولت در مسیر برگزیت خواهند شد و در واقع احتمال یک برگزیت سخت، کمتر و کمتر خواهد شد.

از نظر تئوری پارلمان می تواند مانع برگزیت شود ولی با توجه به اینکه 52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند، کمتر کسی تصور می کند که نتیجه در نهایت این چنین باشد.

دادگاه عالی بریتانیا که متشکل از 3 قاضی ارشد است، اعلام کرد که دولت نمی تواند ماده 50 پیمان لیسبون را بدون موافقت و تصویب پارلمان امضا کند.

لیام فاکس وزیر تجارت بریتانیا در واکنش به رای صادر شده از سوی دادگاه عالی این کشور، تاکید کرد: دولت بریتانیا از این تصمیم ناامید شده است که دولت را ملزم به اخذ موافقت پارلمان برای آغاز روند خروج از اتجادیه اروپا کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت از رای دادگاه ناامید شده است. کشور در یک همه پرسی که به تصویب پارلمان رسیده، به خروج از اتحادیه اروپا رای داده است. دولت مصمم به احترام گذاشتن به نتایج همه پرسی است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریه انتشار 13 آبان 1395، کد مطلب: 1230474، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین