پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
در طول ۲۰ سال گذشته، هکر‌ها بار‌ها و بار‌ها تاکتیک‌های خود را تغییر داده اند و با به کار گیری روش‌های مختلفی برای کسب درآمد غیرقانونی به شبکه‌های شرکت‌ها نفوذ کرده اند.

شعار سال:جرایم اینترنتی پدیده‌ای است که همیشه در حال تکامل و به روز رسانی است.

 قبلاً اینگونه بود که مجرمان سخت افزار رایانه را می دزدیدند.
 
 به عنوان مثال،یک لپ تاپ را از یک مسافر می ربودند. 
 
سپس آنها به سمت هدف قرار دادن همزمان سخت افزار کامپیوتر با نرم افزار ، دستگاه های ارتباطی، تجهیزات ، شبکه ها، رمزهای عبور و سیاست های صدور مجوز روی آوردند.
 
 پس از آن،مجرمان سایبری به توانایی سرقت و فروش اطلاعات قابل شناسایی شخصی، دست یافتند. 
 
در سال ۲۰۱۳ ، غول خرده فروشی آمریکایی "تارگت" قربانی عملیات سرقت داده ها شد.
 
در آن حادثه ۴۰ میلیون کارت اعتباری و تعداد ۷۰ میلیون  پرونده مشتریان این شرکت در اوج فصل تعطیلات کریسمس از دست رفت.
 
 هنگامی که صنعت امنیت سایبری با چالش چگونگی محافظت  اطلاعات خصوصی درگیر شد،هکرها بار دیگر تاکتیک های خود را تغییر داده و شروع به آسیب زدن به کسب و کارها به وسیله باج افزار کردند.
 
راهی سریع و آسان برای مجرمان اینترنتی جهت بدست آوردن پول به روش اخاذی از افراد یا شرکت های قربانی با رمزگذاری بر روی پرونده های مهم توسط هکر ها.
 
  از سال ۲۰۱۷ ، هکرها با تبدیل کردن باج افزار به یک سلاح به موفقیت فوق العاده ای دست یافتند ، تا حدی که اکنون از سازمان های بزرگ خواستار باج های چند میلیون دلاری در قالب رمز ارزها هستند.
 
برد گو،مدیر جهانی محصولات سایبری  Sompo International در این باره گفت:  فکر می کنم صنعت بیمه واقعاً می تواند در این زمینه به بازار شرکتها ارزش افزوده دهد. 
 
شرکت‌های بیمه ای با استقرار در برخی از استانداردهای تعیین شده ،می توانند اطمینان دهند که همه در موقعیت بهتری برای مبارزه با باج افزار و سایر تهدیدات سایبری هستند.
 
 مسئله مهم دیگری که شرکت ها و بیمه ها باید بدانند این است که آیا واقعاً برای حملات سایبری خسارت پرداخت می گردد؟
 
 به ویژه اگر قربانیان تهدید به اخاذی شوند.
 
 وی افزود: باندهای باج افزار نگران شهرت خود هستند و شما واقعاً باید مراقب باشید چرا که یکی دیگر از چالشها این است که هویت خود را به کمک فناوری پنهان می کنند.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  چابک آنلاین ، تاریخ انتشار: 31 تیر 1400، کدخبر: 16791،www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
آیا واقعا بیمه خسارت را پرداخت میکند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین