پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: مراسم ایام ماه محرم به شرط استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با اولویت استفاده از مکان های باز و دارای تهویه مناسب هوا برگزار می شود.
شعارسال: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه تجربه یک و نیم ساله بیماری کرونا نشان داده که موثرترین گزینه در مهار این بیماری، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی با دو مکانیسم استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است؛ تصریح کرد: امید می‌رود با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در روند واکسیناسیون، وضعیت عمومی بیماری در کشور کنترل و مهار شود.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در جلسه امروز کمیته که با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون کل و دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه وضعیت بیماری در کشور، شرایط مناسبی ندارد؛ گفت: در شرایط کنونی افزایش حداکثری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در امر واکسیناسیون می‌تواند زمینه را برای کنترل و مهار بیماری فراهم سازد.


مراسم ماه محرم با چه شرایطی برگزار شود؟


بررسی نحوه برگزاری مراسم ایام ماه محرم از دستور کار‌های مهم جلسه امروز بود که ضمن تأکید بر نقش موثر سازمان تبلیغات اسلامی، مقرر شد: مراسم به شرط رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به طور مشخص استفاده صد در صدی از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با اولویت استفاده از مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه تجربه خوبی در سال گذشته در برگزاری مراسم ماه محرم داشته ایم، تصریح کرد: باید این تجربه موفق امسال هم با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تکرار شود.

وی در ادامه گفت: امسال هم مثل سال گذشته ایستگاه‌های صلواتی دایر نخواهد شد و در عوض موکب‌های سلامت برای پخش ماسک مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از صحبت هایش به مراسم دسته روی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: این مراسم نباید به محلی برای تجمع عزاداران تبدیل شود و باید صرفاً به صورت محلی و محدود با رعایت اصول بهداشتی برگزار شود.

موضوع عدم تشکیل مراسم خانگی در ایام محرم از دیگر تاکیدات امروز جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بود و در این خصوص ذوالفقاری اظهار داشت: به تجربه دیده شده که مراسم خانگی با توجه به فضا و مکان سر بسته عامل شیوع و انتقال بیماری است و برای همین این درخواست را از مردم عزیز کشورمان داریم که تحت هیچ شرایطی مراسم عزاداری در خانه هایشان برگزار نکنند.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه متولی اعلام و تحقق سیاست‌های کرونایی در ایام ماه محرم، سازمان تبلیغات اسلامی است؛ گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با کار‌های فرهنگی و رسانه‌ای نسبت به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام جدی تری داشته باشد.

افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های اخیر از دیگر محور‌های مورد اشاره در جلسه امروز بود و در این خصوص رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا خاطر نشان کرد: طبق آخرین گزارش‌ها قرار است در هفته‌های پیش رو ۱۱ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و امید می‌رود با این میزان واردات در کنار تولیدات داخلی، روند انجام واکسیناسیون سراسری سرعت بیشتری به خود گیرد.

ذوالفقاری همچنین افزود: طبق گزارش وزارت بهداشت، سویه هندی بیماری کرونا قدرت تسری و مرگ بسیار بالایی دارد و با توجه به سرعت بالای ابتلای این بیماری، ضرروت تشدید محدودیت‌های بهداشتی و اتخاذ تدابیر ویژه احساس می‌شود که در این زمینه پیشنهادات مورد نظر کمیته به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تجربه یک و نیم ساله بیماری کرونا نشان داده که موثرترین گزینه در مهار این بیماری، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی با دو مکانیسم استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است و امید می‌رود با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار سرعت در روند واکسیناسیون، وضعیت عمومی بیماری در کشور کنترل و مهار شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۱۹۷۹۸، jamaran.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
مردم به هیئتها و تکایا می‌روند ولی ممکن است بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و باعث شیوع بیشتر ویروس شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین