پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
عباسی معروفان گفت: با حذف ارز ترجیحی گوشت، مرغ و تخم مرغ با قیمت‌های بالاتری در بازار توزیع می‌شود که با این وجود دولت باید تصمیمات جدی درباره حذف یا تخصیص ارز ترجیحی اتخاذ کند تا محصول نهایی با قیمت مناسب تری به دست ۸۵ میلیون نفر برسد.
شعار سال: حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به کمبود ذرت در بنادر اظهار کرد: واردکنندگانی که اذعان می‌کنند، ذخایر رو به اتمام است، نمی‌دانیم بر چه مبنایی این اظهارات را مطرح می‌کنند.

او افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن نهاده اعم از ذرت، جو، کنجاله سویا و دانه سویا در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

عباسی معروفان با اشاره به اینکه ۱۶ میلیون و ۲۱۵ هزار تن نهاده ثبت سفارش و تایید نهایی شده است، بیان کرد: این میزان نهاده تا پایان سال به مرور عرضه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تن نهاده در انبار‌های گمرک موجود است که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن به ذرت اختصاص دارد. حال اینکه برخی واردکنندگان نسبت به کاهش ذخایر ذرت هشدار می‌دهند، نمی‌دانم بر چه مبنایی این اظهارات را مطرح کردند.

به گفته او، برخی واردکنندگان ۲ ماه پیش خبر از کمبود نهاده در بنادر دادند، همچنین یک ماه پیش برخی دیگر از واردکنندگان اذعان کردند که میزان نهاده موجود در بنادر در حال خراب شدن است، اما واقعیت آن است که جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر تامین نهاده نیست.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت بازرگانی وزارت جهاد درباره آخرین وضعیت ارز تخصیصی به نهاده دامی بیان کرد: بانک مرکزی تاکنون ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار، ارز به واردات ۴ قلم نهاده دامی برای ۶ ماهه نخست سال تخصیص داده است و از این به بعد هم امیدواریم تامین و تخصیص داده شود، هر چند ممکن است بانک مرکزی ارز تخصیصی را یک ماه با تاخیر داده باشد، اما در کل مشکلی نداریم.

او درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار محصولات پروتئینی گفت: هم اکنون قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت نهاده ۵ برابر نرخ فعلی می‌شود که این موضوع در قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد؛ چرا که ۶۰ درصد هزینه تمام شده را دان تشکیل می‌دهد.

عباسی معروفان در پایان تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی گوشت، مرغ و تخم مرغ با قیمت‌های بالاتری در بازار توزیع می‌شود که با این وجود دولت باید تصمیمات جدی درباره حذف یا تخصیص ارز ترجیحی اتخاذ کند تا محصول نهایی با قیمت مناسب تری به دست ۸۵ میلیون نفر برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۸۴۴۶۵۲، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
مرغ رو هم باید مردم از سبد غذاییشون حذف کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین