پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
کارشناس ثبت میراث‌فرهنگی ناملموس و طبیعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۰ آیین مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان در این استان ثبت ملی شده است.
شعار سال: فریده احمدی تاکید کرد: این آیین‌ها شامل هنر اجرایی تعزیه حضرت قاسم (ع) و آیین خیمه‌سوزان شهر طاقانک و مراسم عرب‌ها در روستای مرغملک شهرستان شهرکرد، گِل‌زنی، فرو بردن عَلَم در گرداب بن و مراسم آقا سلام در شهرستان بن، آیین چاق‌چاقو و سنت ختم قرآن و اطعام حسینی در روستای شوراب صغیر در شهرستان سامان و مراسم سینه‌زنی کیچه (چِل‌چِلی) فارسان و تعزیه در چلیچه شهرستان فارسان است.

وی افزود: تاکنون ۸۴ اثر از میراث‌فرهنگی ناملموس چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که ۱۰ آیین مربوط به عزاداری حسینی ویژه ماه‌های محرم و صفر نیز جزو همین آثار به‌شمار می‌رود.

برگزاری مراسم مختلف مرتبط با محرم و صفر در سال‌جاری تابع دستورالعمل و آیین‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا خواهد بود. با توجه به شرایط خاص تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پُرخطر) از نظر رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا، باید نسبت به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از اجتماع به‌ویژه در فضا‌های سربسته اقدام شود.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۳ مردادماه سال‌جاری ۱۷۳ هزار و ۲۱۵ مورد نمونه‌گیری تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام که بر اساس آن ۶۲ هزار و ۱۹۹ نفر در استان مبتلا به این ویروس شناسایی شده است.

هم‌اکنون تمامی تخت‌های بیمارستانی چهارمحال و بختیاری تکمیل بوده و بیمارستان صحرایی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در مرکز استان برپا شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۳۷۳۳۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
هر کدوم از این آیینها به نوع خودشون میتونن خیلی جالب باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
تاریخچه این آیین ها باید شنیدنی باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین