پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمامی زنان باردار برای انجام مراقبت دوران بارداری و انجام واکسیناسیون به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه و پرونده تشکیل بدهند.

  شعار سال:  فاطمه نوروزیان درباره شرایط و نحوه واکسیناسیون مادران باردار اظهار کرد: نحوه تزریق واکسن در خانم های باردار بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت صورت می گیرد که بر اساس سن مادر، شغل مادر و حتی شغل همسر و سن حاملگی متفاوت است.
 
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه برخی از زنان باردار برای دریافت مراقبت های دوران بارداری به مراکز خصوصی مراجعه می کنند از تمامی زنان باردار خواهشمندیم که حتما برای انجام یکبار مراقبت دوران بارداری به نزدیکترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند و پرونده الکترونیک تشکیل دهند که پس از آن همکاران بهداشتی، مطابق دستورالعمل و بر اساس اولویت بندی جهت دریافت واکسن با آنها تماس خواهند گرفت.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: مادران باردار نیازی به ثبت نام در سامانه سلامتsalamat.gov.ir ندارند.
 
وی با تاکید بر اینکه لازم است خانم های باردار به محض تماس همکاران حوزه بهداشت جهت دریافت واکسن به مرکز اعلام شده مراجعه کنند افزود: در حال حاضر طبق دستورالعمل واکسن سینوفارم برای خانم های باردار بالای هفته ۱۲ قابل تزریق است.
 
نوروزیان در ادامه بیان کرد: خانم‌های بارداری که در هفته ۲۸ بارداری به بالا و سه ماه سوم بارداری هستند و خانم‌هایی که شاغل در بخش بهداشت و درمان و یا شغل پرخطر دارند و یا همسرشان در بخش بهداشت و درمان کار می‌کند در اولویت تزریق واکسن هستند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه بصورت معمول تمامی خانم های باردار ۳۵ سال به بالا لازم است که واکسینه شوند گفت: اما در این بین خانم‌هایی که بیماری زمینه‌ای شامل دیابت، قلبی، فشارخون بالا، دیابت بارداری مصرف داروهای ایمونو ساپرسیو، بیماری مزمن کلیه، آنمی سیکل سل، هموگلوبین کمتر از ۷، اختلالات انعقادی، پیوند اعضا، سیروز کبدی و آسم دارند و یا اینکه شغل خودشان و یا همسرشان پرخطر است در هر رده سنی که باشند لازم است که واکسن تزریق کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: مادران باردار درخطر بالاتر ابتلا به بیماری کووید نسبت به سایرین نیستند اما در صورت ابتلا، اشکال شدیدتر بیماری در مادران باردار نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه دیده شده است.
 
نکته حائز اهمیت آنکه واکسیناسیون به معنای ایجاد ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیری از ابتلا به کووید برای مادران باردار و اعضای خانواده الزامی است.
 
  آیا زدن واکسن کرونا به زنان باردار لازم است؟
 
دبیر کمیته علمی کووید19 گفت: با توجه به اوج کرونا در کشور و اینکه بارداری و کرونا می تواند 70درصد روی شدت بیماری و مرگ ومیر ناشی از آن اثر گذار باشد، توصیه می شود زنان باردار واکسن تزریق کنند.

تعداد بازدید : 3


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: 26 مرداد1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1205269
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  مشرق، تاریخ انتشار: 26 مرداد1400، کدخبر: ،www.mashreghnews.ir،1260195

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین