پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
یک نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از هیئت رئیسه گفت: گزارش کمیسیون‌ها به صورت مکتوب در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است تا بدانیم وزرای پیشنهادی چه برنامه‌هایی دارند.

شعار سال: محمدحسن آصفری در جلسه علنی مجلس در اخطار آیین‌نامه‌ای گفت: طبق ماده ۲۰۲ کمیسیون‌های تخصصی و غیرتخصصی بعد از اینکه جلسه با وزرای پیشنهادی را برگزار کردند کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظف هستند پس از بررسی صلاحیت انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با برنامه‌های بالادستی ظرف یک هفته نظر خود را ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش مذکور قبل از صحت مخالفان و موافقانش توسط سخنگو گفته می‌شود،  متاسفانه از روز اول بررسی صلاحیت هیچ کدام از این کارها اتفاق نیفتاده است و در هیچ جا ما نشنیده‌ایم.
 
وی افزود: طرف دیگر هیئت رئیسه باید این گزارشات را چاپ و در اختیار نمایندگان بگذارد، می‌گویند در سامانه وجود دارد، این هم متاسفانه وجود ندارد من خواهشم این است اصول قانون اساسی که فصل‌الخطاب است رعایت شود. در ماده ۲۸ و ۲۹ گفته وزیر محترم باید بفرماید برنامه‌هایش برای اجرا شدن چیست؟ خواهشم این است که وزرای بعدی را کمیسیون‌های محترم گزارش‌شان را چاپ و اعلام کنند که این برنامه‌های پیشنهادی انحراف با اصول قانون اساسی دارد یا ندارد؟ مطابق با قانون اساسی هست یا نیست ؟
 
آصفری تاکید کرد: ما قرار است تصمیم بگیریم و قرار است چهار سال وزارتخانه‌ها را در اختیار افراد قرار دهیم آیا نباید بدانیم این‌ها رفتند قانون اساسی را خوانده‌اند یا خیر؟ آیا نباید بدانیم برنامه ششم و پنجم توسعه را خواندند یا خیر؟ اینکه صرفاً گفتند مدرک تحصیلی فلان وزیر این است و در کمیسیون رای‌گیری شد به اتفاق آرا رای دادند، طبق چه اصولی انجام شده است!
 
محمدباقر قالیباف ‌که ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: اگر آقای آصفری دقت کنید روی تبلت‌ها و سامانه به طور دقیق گزارش کمیسیون‌های اصلی و فرعی با همین نکاتی که جنابعالی اشاره کردید، وجود دارد.
 
وی ادامه داد: در ماده ۲۰۲  هم صلاحیت و هم برنامه‌ها و سوابق انطباق داده شده با اسناد بالادستی و آنجا هم جمع‌بندی شده است و میزان انطباق هم در گزارش‌ها گفته شده است و در مجموعه سامانه آمده است اما در گزارش مکتوب کمیسیون قرار شد کمیسیون قرائت نکند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار:  1 شهریور   1400، کدخبر: 1121184، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین