پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۴۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
نماینده مردم گرمسار با بیان اینکه برنامه فاطمی امین انشائی است نه اجرایی، گفت: در برنامه او هیچ سازوکار اجرایی وجود ندارد و همچنین ناامید کننده است.
شعارسال: در جلسه علنی نوبت صبح روز سه شنبه (۲ شهریور) و در جریان بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی، اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مخالفت با فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه مرد میدان می‌خواهد. امروز فردی به مجلس معرفی شده که برای تأمین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار هیچ برنامه عملیاتی ندارد. با انتخاب فاطمی امین مطالبه اصلی مردم که تأمین کالا‌های اساسی و کنترل قیمت هاست، بر زمین خواهد ماند و موجب ناامیدی مردم از دولت مردمی می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز قیمت سیمان از ۳۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. در شرایط بحران مردم برای تأمین کالا‌های اساسی و دارو باید در صف باشند. فاطمی امین برای برگردان قیمت سیمان و میلگرد به قبل از بحران خاموشی‌ها چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده مرم گرمسار در مجلس، فاطمی امین را فاقد روحیه اجرایی خواند و تأکید کرد: اقدامات فاطمی امین در آینده موجب تشویش اذهان مردم خواهد شد که نمایندگان مجلس باید پاسخگو باشند.

مطهری برنامه‌های فاطمی امین را انشایی و نه اجرایی خواند و تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت فاطمی امین ناامید کننده است. چطور می‌توانید با ارز ۴۲۰۰ تومانی روی این میراث منحوس دولت گذشته کار کنید؟ چرا برنامه خود را در خصوص ارز جهانگیری اعلام نکردید؟ می‌دانید به چه کالا‌هایی ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد؟

وی با بیان اینکه ۸ میلیارد دلاری که دولت مجوز واردات کالا‌های با ارز دولتی داشت در حال پایان است، اظهار داشت: وزیری که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه‌ای نداشته باشد، نمی‌تواند کاری انجام دهد. زیرا مهمترین مشکل صنایع امروز نرخ ارز است.

نماینده مرم گرمسار در مجلس افزود: برای هدایت نقدینگی، کرونا، تحریم و دلار جهانگیری هیچ برنامه‌ای از سوی وزیر پیشنهادی صمت ارائه نشده است. به جای آن در برنامه هایش از ایجاد ده‌ها سامانه صحبت کرده است اینجا سامانه راهکار نیست بلکه مشکل بر مشکلات می‌افزاید.

مطهری ادامه داد: اعلام کرده اید ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای پروژه‌های نیمه تمام انجام خواهید داد که سه میلیون شغل ایجاد می‌کند، این حجم سرمایه گذاری بیشتر از نقدینگی در گردش است، چگونه می‌خواهید تأمین کنید؟

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام مربوط به سال‌های قبل از سال ۹۰ هستند و صرفه اقتصادی ندارند، تاکید کرد: راه اندازی این پروژه‌ها نه تنها ارزش افزوده ندارد، بلکه موجب افزایش زیان انباشته خواهد شد. سرمایه گذاری با این حجم بالا بر روی پروژه‌هایی که فقط به دلیل پیشرفت فیزیکی در اولویت است، دور از عقلانیت است. وعده اشتغال شما قابل تحقق نیست.

نماینده مردم گرمسار در مجلس بیان کرد: وزیر صمت در برنامه هایش در مورد مالیات و ارز صحبت کرده است. این در حالی است که این موضوعات مربوط به وزارت اقتصاد است. وزارت صمت، معاونت برنامه ریزی نیست و میدان عمل است و روحیه اجرایی می‌خواهد.

مطهری اظهار داشت: وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود اعلام کرد می‌خواهد مجوز‌های کسب و کار را ساماندهی کند. جهت اطلاع، این کار وظیفه وزیر اقتصاد است.

وی افزود: فاطمی امین اعلام کرده که ظرف دو سال کشور را از درآمد نفتی بی نیاز می‌کند. عبور از خام فروشی مطالبه رهبری انقلاب است. بخش معدن همپای نفت قابلیت ارز آوری دارد، اما در برنامه‌های شما جایگاهی ندارد.

نماینده مرم گرمسار در مجلس با اشاره به نطق وزیر پیشنهادی اقتصاد مبنی بر حذف قیمت گذاری دستوری، تصریح کرد: در برنامه‌های فاطمی امین شائبه قیمت گذاری دستوری وجود دارد. این امر مانع هماهنگی تیم اقتصادی دولت برای حل مشکلات است.

مطهری خطاب به فاطمی امین، گفت: گفته اید می‌خواهید تولید خودرو را به سه میلیون برسانید و یک میلیون آن را صادر کنید، این در حالی است که آلمان هشتصد هزار خودرو را سالانه صادر می‌کند. شما چطور می‌خواهید صادرات هزار خودرو را به یک میلیون برسانید؟ وعده‌های شما شبیه وعده‌های دولت روحانی است نه دولت انقلابی.

وی گفت: وزیر پیشنهادی صمت هیچ راهکار عملیاتی برای افزایش کیفیت خودرو و کاهش قیمت آن ندارد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس خطاب به فاطمی امین، تصریح کرد: برنامه‌های شما مقاله‌های دانشگاهی است و به دور از واقعیت است. برنامه‌های شعاری مشکلات سفره مردم و فعالان بازار را حل نمی‌کند. وزارت صمت به وزیری میدانی، شجاع و عملیاتی و اجرایی نیاز داردکه بتواند تصمیمات سخت بگیرد و در راستای جهش تولید اقدام کند.

وی گفت: وزارت صمت مرد میدان می‌خواهد و فاطمی امین مرد ستاد و سامانه است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۷۹۲۱۶۶، donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین