پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
مسعود ردایی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «مالاریا»، «برف سرخ» و «سه بیگانه» با اشاره به اینکه در شرایط حاضر امکان بازگشت سرمایه برای فیلم‌های تولید شده وجود ندارد، درخواست بالا برای صدور پروانه ساخت در این وضعیت را از اتفاقات عجیب سینمای ایران دانست.

شعار سال: مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ، درباره صدور پروانه ساخت در روزهای شیوع ویروس کرونا و طولانی شدن صف اکران فیلم‌ها اظهار داشت: توقف صدور پروانه ساخت جزو روال کاری سازمان سینمایی نیست و با وجود اینکه تعداد فیلم‌های در صف اکران بسیار زیاد است و اگر قرار باشد همه این آثار اکران شوند فیلم‌ها باید زمان زیادی را منتظر بمانند باز هم نمی‌توان گفت که سازمان سینمایی صدور پروانه ساخت را متوقف کند
 
ردایی تصریح کرد: در این بین تنها می‌توان این پرسش را مطرح کرد که با شرایطی که همه شاهدش هستیم چرا برخی تهیه‌کننده‌ها همچنان اصرار به ساخت فیلم دارند. شاید بیش از 300 فیلم در صف اکران باشند اما اگر تصور بر این باشد که به زودی کرونا ریشه‌کن می‌شود نمی‌توان به این زودی به حاکم شدن وضعیتی عادی امیدوار بود. صاحبان آثار همچنان میلی به اکران ندارند چرا که هیچ حمایتی وجود ندارد و می‌بینیم فیلم‌های اکران نوروز با گذشت دو ماه همچنان در سینماها نمایش داده می‌شوند و صاحبان آثار ترجیح می‌دهند فیلمشان را اکران نکنند.
 
او افزود: در این شرایط درخواست بالا برای صدور پروانه ساخت اتفاق واقعاً عجیبی است که در سینمای ما رخ داده است. احتمالاً کسانی که در این شرایط قصد دارند فیلم بسازند بودجه ساخت اثرشان را خودشان تأمین نمی‌کنند و معمولاً این بودجه‌ها از منبعی خارج از سینما تأمین می‌شود که اهدافی دیگر را از تولید فیلم دنبال می‌کنند. من به شخصه در شرایط حاضر با وجود اینکه یک فیلمنامه آماده دارم و قصد دارم این فیلم را بسازم فعلاً دست نگاه داشته‌ام و حتی درخواست تولید هم نداده‌ام چرا که به بازگشت سرمایه‌ام در صورت تولید فیلم امیدی وجود ندارد.
 
تهیه‌کننده سریال «عالیجناب» تأکید کرد: در حال حاضر تولید در شبکه نمایش خانگی است که تا حدی امنیت مالی دارد و می‌بینیم که در این رسانه تولیدات بسیار افزایش پیدا کرده است اما متأسفانه در این رسانه شاهد افت کیفیت سریال‌ها هستیم که احتمالاً اگر اینگونه ادامه داشته باشد به زودی مردم این رسانه را رها می‌کنند و رونق گرفتن آن هم در این صورت موقتی خواهد بود.
 
ردایی اظهار داشت: با از بین رفتن کرونا هم ما نیاز به زمان زیادی داریم که مردم حس امنیت را دوباره به دست آورند و به سینما بیایند. قطعاً مرحله تردید وجود دارد و باید با تمهیداتی مثل فراهم کردن تجهیزات بهداشتی و مسائلی از این دست که باید در تبلیغات هم مطرح شود می‌توان این دوره تردید را کوتاه کرد. ایده‌هایی مثل بالا بردن قیمت بلیت در شرایط حاضر اصلاً ایده خوبی نیست و باید تمهیداتی اندیشیده شود که مردم به سینما رفتن تشویق شوند. قطعاً افزایش قیمت بلیت لازم است اما در شرایط حاضر اصلاً نمی‌توان این تصمیم را منطقی دانست و برای اجرای آن نیاز به زمان بهتری داریم، وقتی مردم به سینما برگشتند آن زمان می‌تواند به مسائلی چون افزایش قیمت بلیت فکر کرد. در این بین سازمان سینمایی باید از سینمادارها، سینماگران و فیلم‌ها حمایت کند و تبلیغات مناسب و طرح‌های تشویقی در نظر بگیرد.
 
این تهیه‌کننده درباره نقش اکران آنلاین در بهتر شدن وضعیت سینمای ایران گفت: زمانی که فیلم سینمایی «مالاریا» را در جشنواره فیلم ونیز داشتیم از طرف جشنواره به ما پیشنهاد شد که فیلم را برای مخاطبانی که امکان دیدن فیلم در جشنواره را ندارند به صورت آنلاین اکران کنیم و این جشنواره به ما مبلغی پرداخت می‌کند. در همان زمان فیلم به صورت آنلاین اکران شد و برخی مخاطبان توانستند فیلم را به صورت آنلاین ببینند ولی در کشور ما فیلم‌ها پس از اکران در سینماها به صورت آنلاین اکران می‌شوند. می‌توان اکران آنلاین را همزمان با اکران در سینماها داشت و در روزهای عادی با کاهش هفته‌های اکران فیلم‌ها صف اکران را کوتاه‌تر کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  برنا، تاریخ انتشار:  8 شهریور   1400، کدخبر:1180838 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین