پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
ناطق ملکزاده، تحلیلگر و ژورنالیست، در مطلبی با نقشه، اطلاعاتی درباره موقعیت جغرافیایی پنجشیر آورده است؛ و بیان می‌دارد که اگر طالبان می‌خواهند پنجشیر را تصرف کنند، باید ده‌ها بار دیگر برای تصرف دره‌های دیگر بجنگند؛ اتحاد جماهیر شوروی در ٩ سال ٩ بار به این جاده و برخی از دره‌ها آمدند و هر بار چیزی جز شکست عایدشان نشد.
شعارسال: پنجشیر یک دره است و تنها یک جاده دارد که تا انتهای پنجشیر می‌رود و آن را جاده دره اصلی می‌نامند. دره اصلی همانند یک خط در مرکز قرار دارد که ده‌ها دره دیگر به آن متصل شده است، درست مثله ریشه‌های درخت.
همانطور که در نقشه می‌بینید، فرمانداری در دره اصلی جاده قرار دارد و طالبان آنجا هستند. دره‌های دیگر هنوز دست نخورده است و نیرو‌های مقاومت از آنجا در حال نبرد هستند. طالبان تا کنون چیزی جز دفتر خالی و جاده تصرف نکرده اند.
اگر طالبان می‌خواهند پنجشیر را تصرف کنند، باید ده‌ها بار دیگر برای تصرف دره‌های دیگر بجنگند؛ اتحاد جماهیر شوروی در ٩ سال ٩ بار به این جاده و برخی از دره‌ها آمدند و هر بار چیزی جز شکست عایدشان نشد.
اعلام پیروزی برای تصرف جاده و دفتر خالی یک اقدام احمقانه است. شب گذشته فرصت خوبی برای طالبان بود تا پیشنهاد احمد را بپذیرند و بروند، اما آن‌ها جنگ را ترجیح دادند. با این حال، طالبان برای اولین بار در طول ٢٠ سال گذشته، با جنگ واقعی رو به رو هستند.
ناطق ملکزاده، تحلیلگر و ژورنالیست


از پنجشیر و موقعیت جغرافیایی اش چه می‌دانید؟


پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از خبر ۲۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین