پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۹۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: اولویت دستگاه‌ها بهبود فضای کسب و کار نیست و مهمترین مانع بهبود فضای کسب و کار کشور همین مسئله است.
شعار سال: علی فیروزی - رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: مهمترین مانع برای بهبود فضای کسب و کار این است که این امر، اولویت اصلی دستگاه‌ها نیست.

وی افزود: مبنای اولیه باید تفکر بر پایه بهبود کسب کار باشد؛ با بخشنامه‌ها کاری از پیش نمی‌رود.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار گفت: این ذهنیت که یک دستگاه، اهمیت خود و جایگاهش را صرفاً در صدور آئین نامه و بخشنامه ببیند، فرصتی برای توجه به بهبود فضای کسب و کار ایجاد نمی‌کند.

فیروزی گفت: ۵۱ درصد خدمات دولت از جنس مجوز است. با این تک ابزار نمی‌توان تمام احکام حکمرانی را انجام داد.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار افزود: باید فرهنگ ایجاد کسب و کار در تمام دستگاه‌ها ایجاد شود. بگیر و ببند‌ها کار مسکنی است؛ اما کسب و کار و بهبود آن، یک کار فرآیندی است.

علی فیروزی گفت: جنس بهبود کسب و کار از نوع کاشت است. ما هزار و دویست مجوز داریم و با این نمی‌توان جلو رفت. با استفاده از روش‌های مختلف می‌توان تا حد زیادی از موانع و مشکلات کسب و کار‌ها بکاهیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار افزود: متن قانون بر این است که تمام دستگاه‌ها از یک جا مجوز دریافت کنند. تمام دستگاه‌ها باید با این مراکز پیوند داشته باشند. سازمان غذا و دارو بیشترین مجوز‌ها را صادر می‌کند. مردم در طبقات ادارات و دستگاه‌ها سرگردان هستند و خسته می‌شوند.

شبکه بانکی در مسیر توسعه بنگاه‌های اقتصادی نیست
محمد باقر مجتبایی - دبیر کل اتاق اصناف هم در برنامه تیتر امشب گفت: مجموعه سیاست‌ها در دست دولت است و در همین جا هم تصمیم گیری می‌کنند و اگر این فرایند بهبود پیدا نکند در کسب و کار بهبودی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: بی ثباتی در تامین مواد اولیه یکی از مشکلات اساسی است که برای کسب و کار مانع ایجاد می‌کند. این بی برنامگی و بی ثباتی در فروش هم هست.

مجتبایی گفت: سامانه مجوز کسب کار اتاق اصناف از دولت جلو است. استفاده از پنجره دولت الکترونیک از اولویت‌های ماست و به همین دلیل هم موفق بودیم.

دبیر کل اتاق اصناف افزود: شبکه بانکی در مسیر توسعه بنگاه‌های اقتصادی نیست.

موانع کار تولیدی باید برطرف شود
مهدی طغیانی - رئیس فراکسیون بهبود کسب و کار مجلس هم گفت: شروع مجوز‌ها یکی از عوامل و مشکلات بهبود کسب کار است. نظام مالیاتی، بانکی و ... هم مشکلاتی را ایجاد کرده است که عمدتاً نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: بیشتر دستگاه‌ها برای دادن مجوز، هزینه‌هایی را تحمیل می‌کنند. باید بین دستگاه‌ها تعامل باشد تا موازی کاری در دادن مجوز‌ها را شاهد نباشیم.

مهدی طغیانی گفت: مردم باید به یک درگاه وارد شوند تا دوندگی بی اساس نداشته باشند.

رئیس فراکسیون بهبود کسب و کار مجلس افزود: درد اینست که دلالی هیچ هزینه‌ای در کشور ندارد، اما کار تولیدی و شروع آن کلی هزینه و دوندگی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۷۱۸۶۶، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین