پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۱۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
دکتر محمد اسماعیل اکبری، پدر پزشکی جامع نگر ایران در برنامه شبکه پنج سیما می‌گوید که طب سنتی باید دارای دو شاخص استاندارد بودگی و تعیین دز باشد. اگر طب سنتی استاندارد باشد و دز در ان تعیین شده باشد، ما مشکل چندانی با فعالیت این طب در کشور نداشته و بسیار هم برای کشور مفید است. اما متاسفانه تقریبا هفته‌ای یک بیمار دارم که به خاطر رفتن در طب سنتی، سرطان او از مرحله یک قابل علاج قطعی به مرحله غیرقابل علاج رسیده است.
شعار سال: دکتر محمد اسماعیل اکبری، فوق تخصص جراحی غدد و سرطان و رئیس مرکز تحقیقات سرطان به آسیب‌ها و چالش‌های طب سنتی در ایران اشاره دارد. معتقد است که طب سنتی شامل جنبه‌های پزشکی در دانش سنتی است که در جوامع گوناگون و در نسل‌های مختلف پیش از دوران پزشکی مدرن شکل گرفته‌است. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی (WHO)، طب سنتی «مجموعه‌ای است از دانسته‌ها، مهارت‌ها و اعمال که بر پایهٔ نظریه‌ها، باور‌ها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف است، خواه قابل شرح باشد یا نباشد، که در بهداشت و نیز پیشگیری، تشخیص، بهبود و مداوای بیماری‌های جسمی و ذهنی مورد استفاده قرار می‌گرفتند». هرچند در مقابل طب سنتی، «پزشکی مبتنی بر شواهد» قرار دارد، اما این به معنای فغالیت غیر استاندارد و خارج از چارچوب نیست.

در آلمان، ۶۰ درصد مردم با دارو‌های گیاهی درمان می‌شوند. در چین شاید بالای این حرف‌ها بوده و به ۷۰ درصد برسد. در برخی از کشور‌های آسیایی و آفریقایی، تا ۸۰٪ از مردم نیاز‌های اولیهٔ بهداشتی خود را از طریق طب سنتی برطرف می‌کنند. زمانی که از طب سنتی خارج از فرهنگ سنتی استفاده می‌شود، آن را «پزشکی جایگزین» در نظر می‌گیرند. در شرایط حاضر، خودشان هم در منزل با برخی از جنبه‌های این طب سروکار دارند.

اما بحث استاندارد بودگی و رعایت دز، دو شرط اصلی استفاده از داروی گیاهی و طب سنتی است. متاسفانه تقریبا هفته‌ای یک بیمار دارم که به خاطر رفتن در طب سنتی، سرطان او از مرحله یک قابل علاج قطعی به مرحله غیرقابل علاج رسیده است.
 
تعداد بازدید : 20
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین