پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۴
دکتر عباس شفیعی روایت می‌کند که به همراه دکتر میرشمسی و دکتر بهرامی موفق به بازدید از موسسه واکسن سازی روسیه شدند. فقط مجوز بازدید داده شد و آن‌ها با طرح دوستی ریختن با دو تن از کارکنان و دعوت شان به شام، توانستند سوالات تکمیلی خود را بپرسند و چرخه تولید واکسن فلج اطفال را وارد کشور کنند.
شعار سال: دکتر عباس شفیعی در رابطه با ساخت واکسن فلج اطفال در موسسه سرم سازی روایات جالبی برای گفتن دارد. می‌گوید که یک روز در بخش واکسن ویروسی دکتر میر شمسی به بنده گفت که باید واکسن فلج اطفال را بسازیم، چرا که در آن زمان جان بسیاری از کودکان به علت بیماری گرفته می‌شد. ایشان گفت که باید در عرض سه تا چهار ماه تمامی منابع موجود در داخل و خارج را مطالعه کنیم؛ بنابراین برای کسب تکنولوژی‌های لازم و رفع ابهامات عازم شوروی شدیم، اما آن‌ها می‌گفتند که ما اجازه انتقال دانش به شما را نداریم، اما به درخواست ما توری در موسسات واکسن سازی آن‌ها داشتیم که در نهایت با متخصصان آن موسسات گفتگو کرده و ابهامات خود را رفع می‌کردیم.


جاسوسی علمی در ساخت واکسن ایرانی فلج اطفال ایرانی
شفیعی افزود: در آن زمان شوروی‌ها گفتند که ما واکسن فلج اطفال را می‌دهیم و در کشور خود با مارک ایرانی آن را توزیع کنید، اما استاد میر شمسی گفتند که ما مونتاژ کار نیستیم، در نهایت با کسب اطلاعات از کشور شوروی توانستیم در داخل این واکسن حساس را تولید کنیم که پس از بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی و حتی مکتشف واکسن فلج اطفال نیز از تجهیزات ما بازدید و آن‌ها را تایید کردند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۵۲ به بعد واکسن فلج اطفال در داخل تولید و هر سال ۴۰ تا ۵۰ هزار دوز به وزارت بهداشت داده می‌شد.

تعداد بازدید : 142


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین