پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که این سازمان با سازمان‌های اطلاعاتی ایران و چین و هند و پاکستان و کشور‌های آسیای مرکزی درباره افغانستان همکاری می‌کند.
شعار سال: سرگئی نارشکین رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه خاطرنشان کرد که روسیه با سازمان‌های اطلاعاتی همه کشور‌های منطقه درباره افغانستان همکاری می‌کند.

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه با اشاره به اهمیت مساله افغانستان تصریح کرد که تعامل سازمان‌های تجسسی کشور‌های منطقه در باره مساله افغانستان بسیار مهم است.

روسیه از یک ماه پیش و پس از تصرف کابل پایتخت افغانستان توسط طالبان، با این گروه ارتباط برقرار کرد و بیشترین تماس‌های مسکو با این گروه از طریق سفارت روسیه در کابل صورت می‌گیر

گزارش تجسسی آمریکا درباره منشاء کرونا غیرحرفه‌ای است

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه، از گزارش جامعه تجسسی آمریکا درباره منشاء ویروس کرونا انتقاد کرده و آن را غیرحرفه‌ای خواند.

وی در این باره گفت: جامعه تجسسی آمریکا به تازگی گزارش خود در مورد منشاء ویروس کرونا را منتشر کرد که بسیار نخ نما و دارای ماهیت سیاسی بود. گزارش‌های تجسسی نباید این گونه باشند.

به گفته نارشکین، این مساله بخاطر بروز بحران در جامعه تجسسی آمریکا است که سعی می‌کنند مسائل را سیاسی کنند.

نارشکین معتقد است که از راه طبیعی وارد محیط زیست شده است.

نتیجه تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که ویروس کرونا با هدف استفاده به عنوان یک سلاح بیولوژیکی منتشر نشده است.

به گزارش واشنگتن پست، جامعه اطلاعاتی آمریکا احتمال اینکه ویروس کووید-۱۹ که بیش از ۴ میلیون انسان را در جهان کشته است، به عنوان یک سلاح بیولوژیکی چین توسعه یافته باشد را رد کرده است.

آن‌ها همچنین نتوانستند درباره منشا این ویروس هم به یک اجماع برسند.

خلاصه‌ای از گزارش طولانی که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارائه داده‌اند، همچنان انگشت اتهام را به سمت دولت پکن گرفته‌اند که اجازه تحقیق جامعه جهانی درباره منشا این ویروس را نمی‌دهد و در برابر اشتراک اطلاعات مربوطه مقاومت می‌کند و دیگر کشور‌ها از جمله آمریکا را به خاطر این همه‌گیری مورد سرزنش قرار می‌دهد که نزدیک به ۶۳۵ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.

بر اساس ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا، "این اقدامات تا حدی عدم قطعیت خود دولت چین در مورد این که تحقیقات می‌تواند به چه منجر شود را نشان می‌دهد، و همچنین نگرانی از این که جامعه بین‌المللی از این مساله برای اعمال فشار سیاسی بر چین استفاده می‌کند. "


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۴مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۸۴۸۴۰ irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین