پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امام خمینی (ره) با جنگی روبه‌رو بودند که هشت سال طول کشید و با مدیریت خود توانستند پیروز شوند، گفت: در دوران رهبری امام خامنه‌ای ۹ جنگ در خارج از مرز‌های ما رخ داد که هدف از وقوع همه این جنگ‌ها، ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که در مرکز همایش‍های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و شهدای سلامت گفت: دفاع مقدس دارای ظرفیت های‍عظیمی است که هرچه قدر به زوایای مختلف آن پرداخته شود جا دارد.

وی افزود: ۸ سال دفاع مقدس یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های تاریخ بشراست که رژیم بعث علیه ملت ایران تحمیل کرد و قداست یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، با اشاره به ویژگی‍های ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: معمولاً جنگ‌ها در رقابت دو ابرقدرت و ستیز در مقابل دو جهان‍بینی، ایدئولوژی و مکتب اعم از مکتب «سرمایه داری و کاپیتالیستی» و «مارکسیستی و سوسیالیستی» شکل می‌گرفت و کمتر پیش می‍‍آمد دو ابر قدرت در یک نقطه تهاجم توافق داشته باشند، اما در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران توافق کردند و هردو اردوگاه از صدام حمایت و به او کمک می‌کردند.

وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران یک راه سوم در مقابل بشر و دربرابر جهان‌بینی اصالت انسان و اصالت ماده قرار می‌داد، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اصالت اسلام و بر پایه تکیه بر مردم پایه‌گذاری شده بود، یکی از عواملی که این دو ابرقدرت نتوانستند تحمل کنند و نقش جمهوری اسلامی ایران را برنتابند، ماهیت ضد استعماری و ضد استکباری جمهوری اسلامی ایران بود که نه با ایدئولوژی مارکسیستی سرسازگاری داشت و نه با ایدئولوژی سرمایه داری کنار می‍آمد.

حجت الاسلام سعیدی اضافه کرد: با توجه به مجموعه شرایط در شروع جنگ تحمیلی، پیش‌بینی این بود که دشمن پیروز شده و به اهداف خود برسد، ولی این جنگ هشت سال طول کشید بدون اینکه وجبی از خاک جمهوری اسلامی ایران جدا شود و این یکی از معجزات جمهوری اسلامی ایران بود که توانست در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح ایستادگی کند و پیروزی حق بر علیه باطل را اثبات کند.

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس تصریح کرد، پس از عزل بنی صدر و ورود امام خمینی (ره) به عرصه مدیریت جنگ، تحولی ایجاد شد و صحنه نبرد تغییر کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: شرایط ما در آن زمان از لحاظ تجهیزات مناسب نبود، اما وقتی امام (ره) با صلابت فرمودند که «حصر آبادان باید شکسته شود»، رزمندگان به فرمان ایشان لبیک گفتند و حصر آبادان شکسته شد.

وی با بیان اینکه صدام بخش‌هایی از خاک کشورمان را به تصرف خود درآورده بود، گفت: امام (ره) با ایمان به مردم، شرایط را تغییر داد و تحولی عظیم در جبهه‌ها ایجاد کرد.
 
روایت مدیریت موثر نظام در 9 جنگ خارج از کشور با محوریت ضربه زدن به ایران

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: پس از ارتحال امام خمینی (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به رهبری نظام اسلامی، ایشان با همان ویژگی‌های امام (ره) توانستند صحنه‌های مختلفی را طی این سالیان مدیریت کنند.
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امام خمینی (ره) با جنگی روبه‌رو بودند که هشت سال طول کشید و با مدیریت خود توانستند پیروز شوند، گفت: در دوران رهبری امام خامنه‌ای ۹ جنگ در خارج از مرز‌های ما رخ داد که هدف از وقوع همه این جنگ‌ها، ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام سعیدی عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با صلابت، اقتدار و هوشمندی توانسته‌اند تهدیدات را به فرصت تبدیل و نقشه‌های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

وی با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان گفت: دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها تفاوت دارد و امروز ما نیازمند کاری فراگیر در این حوزه هستیم، یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های فرهنگی، گسترش فرهنگ دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام سعیدی تأکید کرد: امروز باید دفاع مقدس را با استفاده از هنر، به جوانان معرفی کنیم و بگوییم که چه رخداد‌هایی در آن زمان اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه کار‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس انجام شده است، اما کافی نیست، اظهار داشت: باید فرهنگ غنی دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا حضور روحانیت در کنار نیرو‌های مسلح را بسیار مهم برشمرد و گفت: چهار هزار روحانی در دفاع مقدس به شهادت رسیدند که به نسبت جمعیت روحانیت در آن زمان، آمار بالایی است. حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه قم در زمینه اعزام روحانیت به جبهه‌ها به خوبی عمل کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی گفت: فرماندهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، وحدت و انسجام بین ارتش و سپاه و احیای بسیج باعث شد تا بتوانیم نیرو‌های مجهز رژیم بعثی عراق را شکست دهیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، مردمی بودن دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های دفاع مقدس عنوان کرد، یکی از مهم‌ترین مسائل کشور ما انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است که به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن در معرض خطر هستند.

حجت‌الاسلام سعیدی بیان کرد: امروز فضای مجازی یکی از خطرات و تهدیدات محسوب می‌شود، اما ما با تبیین وقایع دفاع مقدس با شیوه‌های مختلف می‌توانیم جلوی برنامه‌های دشمنان در فضای مجازی را بگیریم.

حجت‌الاسلام سعیدی در پایان، سیاست‌گذاری، هماهنگی، نظارت و تدوین راهبرد‌های فرهنگی برای نیرو‌های مسلح و راهبرد‌هایی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را از وظایف دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۹۹۴۸، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین