پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
کارگروه محرومیت‌زدایی پس از آنکه رییس جمهوری در سفر دوم مهرماه به استان ایلام در دیدار با نخبگان در پاسخ به درخواست یک شهروند هلیلانی وعده اعزام آنرا داده بود، عازم این شهرستان شد تا نخستین وعده آیت الله ابراهیم رئیسی در این استان محقق شود.

شعار سال:رییس جمهوری جمعه دوم مهرماه در چهارمین سفر استانی و پس از سفر به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.
 
رییس‌جمهوری پس از ورود به ایلام و سخنرانی کوتاه در فرودگاه شهدای ایلام، بلافاصله از طریق بالگرد به بازدید رودخانه گلال ملک و از آنجا نیز به یادمان شهدای قلاویزان واقع در شهرستان مهران رفت تا در آن مکان مبارک در میان مردم سخنرانی کند.
 
نخستین برنامه بعد از ظهر رییس جمهوری در ایلام دیدار با نخبگان، علما و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن اجتماعات دانشگاه ایلام بود که در این برنامه یکی از سخنرانان که فرزند شهید، فعال فرهنگی و جهادگر بود زبان از محرومیت، کمبودها و مشقت‌های زندگی مردم شهرستان هلیلان گشود و گفت: دولت مردمی که امروز با رای ملت وظیفه هدایت جمهوری اسلامی را عهده‌دار است اگر بتواند تنها پروژه‌های نیمه‌کاره شهرستان محروم و تازه تاسیس هلیلان را به اتمام برساند، می‌تواند مرهمی بر دردهای مردمان این دیار باشید که سالیان دراز است از کمبودها به شدت رنج می‌برند.
 
محمدزاده در سخنرانی خود در حضور رییس جمهوری، جمعی از وزرا و مسوولان استانی ادامه داد: بدلیل اینکه شهرستان هلیلان هدف گروه‌های جهادی و محروم‌ترین شهرستان استان ایلام است تصمیم گرفتم نیمی از وقت خود را به این شهرستان اختصاص دهم و صدای رسای مردم این شهرستان را به گوش رییس‌جمهوری برسانم.
 
پس از اتمام سخنرانی محمدزاده و نمایندگان چند تشکل دیگر در نشست رییس جمهوری با نخبگان، علما و ایثارگران ایلام نوبت به سخنرانی ایت الله رئیسی  رسید.
 
پس از گذشت دقایقی از سخنرانی رییس‌جمهوری، شاهد بلند شدن یک نفر از حاضران در نشست که خود را معلم و نماینده مردم هلیلان معرفی کرد، بودیم که رییس جمهوری بلافاصله صحبت‌های خود را قطع کرده و از این فرد خواست: دغدغه‌های خود را در خصوص مردم هلیلان بیان کند.
 
روح‌الله مهدیه ضمن اجازه از رییس جمهوری از محرومیت‌های هلیلان و عدم توجه مسوولان سخن به میان آورد و خواستار اعزام کارگروه محرومیت‌زدایی به این شهرستان برای رفع مشکلات مردم و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره زیرساختی، کشاورزی و صنعتی شد.
 
پس از اتمام سخنان این جوان هلیلانی، رییس‌جمهوری سخنرانی خود را ادامه داد و گفت: رفع محرومیت شهرستان هلیلان از اولویت‌های دولت خواهد بود و در اسرع وقت تیم محرومیت‌زدایی به این شهرستان اعزام می‌شود.
 
اعزام کارگروه محرومیت‌زدایی به شهرستان هلیلان با دستور رییس‌جمهوری
 
پس از ۲ روز از سفر رییس جمهوری به ایلام، روز یکشنبه چهارم مهرماه شاهد حضور کارگروه محرومیت‌زدایی در هلیلان بودیم و ۲ روز پس از آن روز چهارشنبه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهوری نیز پیرو دستور رییس جمهوری به هلیلان سفر کرد.
 
مدیرکل مناطق محروم ریاست جمهوری چهارم مهرماه در سفر به شهرستان هلیلان، مهم‌ترین هدف دولت را محرومیت‌زدایی از نقاط کم برخوردار و حاشیه‌ای کشور و برقراری عدالت عنوان کرد.
 
علیرضا ابوالفتحی تاکید کرد: پیرو دستور رییس جمهوری مقرر شد یک کارگروه تخصصی جهت رفع مشکلات منطقه هلیلان اعزام شود.
 
مدیرکل مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: در این سفر قرار شد معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری  در شهرستان حضور پیدا کنند اما به دلیل درگیر بودن استان با مراسم پرفیض اربعین حسینی جهت هماهنگی بیشتر این حضور به آخر هفته موکول شد.
 
ابوالفتحی تاکید کرد: همچنین در این سفر که امروز به هلیلان انجام شد مشکلات اعم از شهری و روستایی توسط مسوولان مطرح و پس از این جمع‌بندی گزارش سفر برای رفع مشکلات به معاون مناطق محروم ریاست جمهوری ارسال می‌شود.
 
وی اضافه کرد: برای رفع مشکلات زیرساختی حوزه شهری هلیلان نیز در تماس تلفنی با معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درخواست شد که سفری به این شهرستان را در دستور کار خود قرار دهد.
 
سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به هلیلان
 
 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز چهارشنبه ۷ مهرماه در سفر به هلیلان گفت: تکمیل پروژه مهم پل جزمان هلیلان به عنوان تنها راه ارتباطی ۳۰ روستای این شهرستان، نیازمند تخصیص اعتبار لازم است که اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می‌شود.
 
امیرحسین مدنی افزود: پل جزمان یکی راه‌های ارتباطی و مواصلاتی بسیار مهم در هلیلان است چرا که در صورت تخریب یا مسدود شدن این پل ارتباط حدود نیمی از جمعیت منطقه و ارتباط بیش از ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع می‌شود.
 
وی در بازدید از ایستگاه پمپاژ داجیوند- کهره هلیلان نیز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این طرح در صورت تخصیص اعتبار طی ۴۵ روز آینده افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد.
 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری یادآور شد: برای رفع محرومیت هلیلان باید در اجرای پروژه‌های مهم منطقه از جمله پمپاژ کشاورزی کهره - داجیوند، پل جزمان و دیگر طرح زیرساختی تسریع شود.
 
مدنی ادامه داد: توسعه شهرستان هلیلان از مطالبات بحق مردم این منطقه است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.
 
وی تاکید کرد: طی ۱۸ ماه گذشته با حضور بنیاد مستضعفان و مسوولان استان ایلام، برنامه‌های مهمی بمنظور توسعه شهرستان هلیلان انجام شده و این موضوع بخوبی نمایان است.
 
بازدید از پروژه‌های فاز دوم پمپاژ آب داجیوند، پل جزمان و مراحل ساخت پتروشیمی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به هلیلان است.
 
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.
 
رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل آورد.
 
دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در ایلام بود.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار:   18 مهر  1400، کدخبر: ،www.irna.ir،84494569

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین