آیا از خود پرسیده اید که با وجود درآمد پنج برابری تلویزیون از راه تبلیغات در زمان علی عسگری، چرا نارضایتی مردم اینقدر بالا بود؟ چرا نباید در چنین شرایطی بشکل نظاممند و قانونی به قوت و اهمالهای علی عسگری ورود شود؟ محمد سرافراز، رئیس اسبق صداوسیما در این خصوص بیان داشته است که، تبلیغات تلویزیون در دوره علی عسگری ۵ برابر شده، اما درآمد سازمان با این رشد متناسب نیست؛ معلوم نیست چه اتفاقی افتاده؟!
شعار سال: تبلیغات تلویزیون در دوره علی عسگری ۵ برابر شده، اما درآمد سازمان با این رشد متناسب نیست؛ معلوم نیست چه اتفاقی افتاده؟!
سرافراز رئیس اسبق صداوسیما که به دعوت بسیج دانشجویی در دانشگاه تهران سخنرانی کرده، نکته مهمی درباره درآمدهای این سازمان میگوید: ما یک بررسی کردیم و متوجه شدیم درآمدهای سازمان [فقط]از آگهیها خیلی بیشتر از آن هزار میلیارد [بودجه سازمان در زمان خودش]و خیلی بیشتر از بودجه الان است
او برآورد کرده این آگهیها از سال ۹۴ تا الان باید ۵ برابر و درآمد سازمان از آن معادل ۱۰ هزار میلیارد شده باشد و میگوید، میتوان به دولت کمک کرد.
محمد سرافراز، اظهار داشت: یکی دیگر از اشکالات صدا و سیما مربوط به اداره کل بازرگانی این سازمان میشود،زمان پخش آگهیهای بازرگانی در دوره مدیریت علی عسگری حداقل ۵ برابر شد. با توجه به افزایش تعرفه سالانه ۲۰ درصد پخش پیامهای بازرگانی درآمد سازمان در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۴ میبایست ده برابر میشد. در حالیکه درآمد سازمان به مراتب کمتر از اینها است و معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است!
در این مدت همچنین تبلیغات درون برنامهای به شدت افزایش یافت و طی دو سال از طریق اپلیکیشنهای روبیکا و توسکا که وابسته به نهادهای نظام هستند، و با معرفی شمارههای ستاره مربع دار نوعی قمار و شرط بندی راه انداختند؛ که فریاد اعتراض خیلیها را بلند کرد و درنهایت متوقف شد
موضوع دیگر تبلیغات اغوا کننده و گمراه کننده، فرهنگ سازیهای غلط و تبلیغ کالاهای بدلی بود که در شأن رسانه ملی نیست.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون