پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۱۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به سوءاستفاده شرکت تولیدکننده اقلام بهداشتی از نام و چهره شفیعی کدکنی استاد مطرح زبان و ادبیات فارسی واکنش نشان داد.

شعار سال:آیین اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال جوانان سه‌شنبه (۲۷ مهرماه) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.
 
احمدوند ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) درباره جایزه کتاب سال جوانان گفت: این آیین حقاً ارزشمند است در آیینی که برای گرامیداشت کتاب جوانان، جوانی، دانش، دانش‌ور و دانشمند برگزار می‌شود ارزشمند و قابل اعتناست. در این آیین کتاب، جوانی و دانش در هم‌آمیخته. امیدواریم با بهبود شرایط بیشتر شاهد برگزاری این چنین جلساتی باشیم.
 
وی ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی مشکلات جامعه فرهنگی مرتفع شود و برخی چالش‌ها کم. اوضاع نشر و کتاب به سامان نیست. متأثر از اوضاع اقتصادی، متاثر از فضای روانی ناشی از فراگیری بیماری کرونا، بسته شدن کسب‌وکارها، آسیب‌های زیادی به بدنه فرهنگی تحمیل شده است. امیدواریم با همت دولتمردان و خود اهالی فرهنگ در دو زمان کوتاه و بلندمدت مشکلات برطرف شود. علاوه بر مشکلات اقتصادی، تنگناها و گره‌های مدیریتی و هزینه‌های  در حوزه مدیریت فرهنگی وجود دارد که امیدواریم مرتفع شود.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت توجه و تکریم اهل فرهنگ افزود: تکریم اهل فرهنگ بر حضور موثر و معنادار آن‌ها در جریان‌های فرهنگی و اثرگذاری‌شان در سطح اجتماعی باید تدارک این حضور فراهم شود. تکریم آن‌ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که کتاب مظهر مانایی است گفت: کسی که کتاب می‌نویسد می‌تواند ماندگار و جاودان باشد. پاتن جوانی، ماندگاری است. اگر جوانی، یا دوران جوانی زودگذر است کتاب می‌تواند جوانی را استمرار بخشد امیدواریم که جوانان مؤلف ماندگار باشند.
 
احمدوند افزود: اگر ناشران در جایزه ملی کتاب سال مورد توجه قرار نگرفته‌اند بهتر است در دوره‌های آتی نیز از ناشران کتاب‌ مولفان برگزیده جشنواره تجلیل به عمل آید.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از سوءاستفاده یک شرکت از نام شفیعی‌کدکنی، پژوهشگر و مدرس سرشناس دانشگاه تهران پرداخت و گفت: اگر قدر بزرگان را نداریم موجب می‌شود که شرکت تولیدکننده اقلام بهداشتی از نام‌ و چهره آن‌ها استفاده کند.
 
احمدوند ادامه داد: وقتی کالایی تولید می‌شود باید از زبان و نام ایرانی بهره بگیرد. شرکتی که از نام غیرایرانی استفاده کرده، مجوز چاپ و بسته‌بندی از ارشاد اخذ نکرده شاهد سلسله اتفاقات نادرستی بودیم و محصولی تولید شد و به تبع آن از نام و چهره اهل فرهنگ استفاده شد.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایبنا ، تاریخ انتشار:  27 مهر  1400، کدخبر:312487 ، www.ibna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین