پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۵۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
عبدالباری عطوان نویسنده مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رای الیوم نوشت: بعد از آن که فاش شد چین پنج بار در شلیک موشک مافوق صوت که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است موفق شده است و در مقابل آزمایش موشکی آمریکا در این زمینه شکست خورده است وزارت دفاع آمریکا و کارشناسان نظامی اش دچار حالت هسیتریک شدند.
شعار سال: عبدالباری عطوان نویسنده مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رای الیوم نوشت: بعد از آن که فاش شد چین پنج بار در شلیک موشک مافوق صوت که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است موفق شده است و در مقابل آزمایش موشکی آمریکا در این زمینه شکست خورده است وزارت دفاع آمریکا و کارشناسان نظامی اش دچار حالت هسیتریک شدند. از آن خطرناک‌تر این است که ارتش آمریکا حداقل در حال حاضر سامانه‌های دفاعی که بتوانند با این نوع موشک‌ها مقابله کنند، ندارد.

عطوان در ادامه نوشت: چین رسما شلیک این نوع موشک‌ها و سکو‌های فضایی را تکذیب کرد، اما روزنامه فاینشال تایمز انگلیس تأکید کرد که موشک توسط ماهواره‌ها رهگیری شده است و توانسته است دو بار و در ارتفاع پایین دور زمین بچرخد. این روزنامه همچنین نوشت که که چین ۱۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد که می‌تواند با استفاده از این نوع موشک‌هایی که نه می‌توان آن‌ها را رهگیری کرد و نه می‌توان سرنگون شان کرد به عمق آمریکا برساند.
 
نویسنده عرب نوشت: موفقیت آزمایش این نوع موشک‌ها تأکید می‌کند که اژد‌های چینی در مسابقه کنونی تسلیحاتی بر فیل آمریکایی برتری جسته است و این یعنی هر گونه رویارویی نظامی آمریکا و چین در شرق آسیا نتیجه‌ای جز شکست آمریکا در بر ندارد، به ویژه آن که گزارش‌های اطلاعاتی می‌گوید که کره شمالی همپیمان برجسته چین تکنولوژی این موشک‌ها را در اختیار دارد.

وی نوشت: در پایان می‌گوییم که چین که در عرصه‌های اقتصادی بر ایالات متحده آمریکا برتری پیدا کرده یا در آستانه برتری است اکنون در عرصه تسلیحاتی و هوش مصنوعی برتری پیدا کرده است؛ مساله‌ای که ایالات متحده آمریکا جایگاه خود را به عنوان رهبر جهان به شکل سریعی از دست می‌دهد و جای خود را به چین این رقیب سرسخت خود می‌دهد.

عبدالباری عطوان در پایان نوشت: ما عرب‌ها که به موضع تماشاگر معتاد شدیم و برخی از ما به حمایت آمریکا دل خوش کرده و صد‌ها میلیارد دلار برای خرید سلاح‌هایی که تکنولوژی آن‌ها عقب مانده است هزینه می‌کنیم باید در محاسبات خود و نقشه ائتلاف‌های مان در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از آن که کار از کار بگذرد، بازنگری کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیار میرزا، تاریخ انتشار:۴ آبان۱۴۰۰، کد خبر ۶۵۳۷۵۷. diyarmirza.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین