پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و فردا از سوی رییس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود.
شعار سال: امیر حسین بانکی پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن امروز در مجلس ارائه شد و فردا از سوی رییس مجلس به دولت جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما در سه دهه گذشته نتیجه سیاست تک فرزندی، تفکر‌های فردگرایانه نئولیبرالیسم و تکنوکرات‌ها که در مدیریت رخنه کرده بود را دیدند. سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط ازدواج سخت و مشکلات خانواده‌ها زیاد شد و نگاه خانواده محور در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

بانکی پور افزود: مجلس با هدف حمایت از نهاد خانواده جلسات متعددی را در قالب کمیسیون مشترک اصل ۸۵ با حضور متخصصان برگزار کرد و نتیجه این جلسات تدوین قانونی با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج، زوج‌های ناباور، فرزندآوری، تسهیلات اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی بیمه، مسکن، در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: ما نمی‌توانستیم نسبت به شرایط سخت ازدواج و فرزندآوری جامعه سکوت کنیم. در چند سال گذشته حدود ۴۰درصد از ازدواج‌های کشور کم شده و ۳۰ درصد فرزندآوری در کشور کاهش یافته است و نرخ باروری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر به ۱/۶ رسیده است.

رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وضعیت خطرناکی برای آینده کشور ایجاد شده، غفلت از خانواده نه تنها خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند بلکه ادامه حیات جامعه را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: با توجه به این مساله مجلس این قانون را بر اساس مساله محوری و برای حل مسائل خانواده دنبال کرد. ما در این زمینه ۲۱ مانع را شناسایی کردیم و براساس هر کدام از این موانع موادی را پیش بینی کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۵۷۶۹۷۵، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین