پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۹
روز گذشته وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که مجرد‌ها نیز می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کنند، امروز این گفته وزیر از سوی این وزارتخانه تکذیب شد.
شعار سال: در حالی این گفته رستم قاسمی توسط مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تکذیب می‌شود که صوت این گفتگو در خروجی یکی از خبرگزاری‌ها قرار داده شده و در این صوت، وزیر راه و شهرسازی صراحتا اعلام کرده است که مجرد‌ها نیز در این طرح می‌توانند، ثبت نام کنند.

در این اطلاعیه مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد است که در پی انتشار محتوایی به نقل از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به اطلاع می‌رساند محتوای اعلام شده صحت نداشته و در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد رفع موانع قانونی استفاده از تسهیلات دولتی بخش مسکن برای مجرد‌های فاقد شرایط سرپرست خانوار و شرایط مندرج در تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ را برای تصویب در شورای‌عالی مسکن و هیات وزیران پیگیری می‌کند.

این در حالی است که صوت منتشر شده توسط یکی از خبرگزاری‌ها نشان می‌دهد که وزیر راه وشهرسازی ثبت نام مجرد‌ها را عملی دانسته و در پاسخ به سوال خبرنگار آن خبرگزاری اعلام کرده است " تصمیم گرفتیم که مجرد‌ها ثبت نام کنند در سامانه".

در اطلاعیه وزارت راه وشهرسازی تاکید شده است که بر اساس تبصره یک ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی‌وپنج (۳۵) سال سن، نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور و افراد معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور بدون ملاک‌عمل وضعیت تأهل آن‌ها هم می‌توانند در طرح جهش تولید مسکن شرکت کنند و محدودیتی برای مجرد بودن آن‌ها وجود ندارد.

همچنین قانون برای سرپرستان خانواده، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است.

یادآوری می‌شود، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی می‌شوند و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

بنا براین گزارش، در حال حاضر تغییری در شرایط مجرد‌ها برای ثبت‌نام در طرح‌های مسکنی ایجاد نشده است و پیشنهاد امکان ثبت‌نام مجرد‌ها در طرح جهش تولید مسکن به شرط تاهل در زمان تحویل واحد مسکونی در دست پیگیری است.

بر اساس ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، " فاقدین مسکن" شامل افراد سرپرست خانواری می‌شود که خود و افراد تحت تکفل آنان از تاریخ اول فرودین ۱۳۸۴ (تاریخ اجرای قانون برنامه چهارم توسعه) فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهاد‌های عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از متقاضیان مسکن درخواست کرد، پس از ورود به سامانه ثبت‌نام به آدرس https://saman.mrud.ir در صفحه اصلی در ذیل عنوان شرایط متقاضیان جزئیات مربوط به شرایط ثبت‌نام را مطالعه کنند و به محتوا‌های غیرموثق که در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منشتر می‌شود، توجهی نکنند.

از طرفی خبرگزاری ایلنا در خبری که صبح امروز منتشر شد اعلام کرد که این مصاحبه درحاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سازمان بنادرانجام شد و به دلیل اینکه حال جسمی آقای وزیر مساعد نبود و به سختی مسیر را طی می‌کرد، محافظان وزیر اجازه ادامه مصاحبه را ندادند.

خبرگزاری ایلنا در این خبر تاکید کرده است، به دنبال بداخلاقی و انتشار غیرحرفه‌ای اطلاعیه روابط عمومی این وزراتخانه مبنی بر اینکه محتوای این مصاحبه صحت نداشته، فایل صوتی این مصاحبه را منتشر کرد.

در خبر منتشره آمده است که این رفتار روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی نشان دهنده این است که یا وزیر راه و شهرسازی در جریان جزئیات طرح نیست چراکه گفته می‌شود آقای قاسمی به دلیل بیماری در تمام جلسات این وزارتخانه حضور ندارد یا اینکه روابط عمومی این وزارتخانه هماهنگی‌های لازم را با آقای وزیر نداشته است.

با توجه به تکذیب اظهارات وزیر راه وشهرسازی و انتشار صوت ایشان ظاهرا هماهنگی‌های لازم در این وزارتخانه در خصوص ثبت متقاضیان در طرح جهش تولید مسکن وجود ندارد و اجرایی شدن این طرح برای تامین مسکن جوانان در ابهام قرار گرفته است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بازار، تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۵۲۹۹، www.tahlilbazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین