پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
آخانی گفت: ایران به دلیل این که در خاورمیانه و در کمربند خشک زمین قرار گرفته است در اثر افزایش گرمایش کره زمین بیشتری آسیب را خواهد دید.

  شعار سال: اجلاس گلاسکو ۳۱ اکتبر (۹ آبان) در اسکاتلند با حضور نمایندگانی از ۲۰۰ کشور برگزار شد و هدف از این اجلاس، مذاکرات دیپلماتیک برای مقابله با گرمایش زمین بود البته هیاتی از ایران قرار است در تاریخ ۱۷ آبان ماه به ریاست علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این اجلاس شرکت کند.

کارشناسان حوزه محیط زیست معتقد هستند که عمده ترین دلیل گرمایش زمین و افزایش دما، تغییر اقلیم است که این تغییرات به دلیل سوزاندن نفت، گاز، زغال‌سنگ و توسعه صنعت و شهرنشینی است. این وضعیت و افزایش دمای زمین اتفاقی خوبی نخواهد بود چراکه گرمایش زمین باعث از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری، آب شدن یخ های قطبی، نابودی بخش زیادی از جنگل ها و دشت ها و حجم زیادی از منابع آبی خواهد شد که قطعا زندگی بشر را بر روی کره زمین سخت و سخت تر خواهد کرد.
 
حسین آخانی عضو هیئت علمی دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران و کارشناس محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا، درباره گرمایش زمین و خطرات آن، گفت: ایران به دلیل این که در خاورمیانه و در کمربند خشک زمین قرار گرفته است در اثر افزایش گرمایش کره زمین بیشترین آسیب را خواهد دید.
 
او با اشاره به اینکه در سایر کشورهای دنیا، گرمایش زمین اگر باعث افزایش دو درجه دما در آن کشورها شود در خاورمیانه این افزایش دما 4 درجه است، افزود: به دنبال آن آسیب بیشتری در اثر گرمای جهانی متوجه ایران و کشورهای خاورمیانه خواهد شد.

آخانی بیان کرد: ایران به عنوان کشور درحال توسعه و وابسته به نفت و محصولات نفتی و نوع زندگی ناپایداری که دارد نقش زیادی را در افزایش دمای کره زمین ایفا می‌کند و جز 10 کشور اول جهان در تولید گازهای گلخانه‌هایی است به همین دلیل باید به پیمان اقلیمی پاریس محلق شویم تا الزامات قانونی جهت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای داشته باشیم اگر هم به پیمان اقلیمی پاریس نپیوندیم باید از سیاست های این پیمان در کشور مان در زمینه تولید گازها گلخانه‌ای استفاده کنیم.
 
این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه سوخت کارخانه‌های آلوده کننده‌ای که در کشورمان وجود دارند را باید تغییر دهیم، ادامه داد: علاوه بر این وابستگی به سوخت‌های فسیلی و نفت را باید کم کنیم و به سمت استفاده از انرژی‌های نو حرکت کنیم.
 
او با بیان اینکه اصلاح سیستم حمل و نقل یکی از اقداماتی است که باید در زمینه کاهش گرمایش زمین انجام دهیم، گفت: بنزین در کشور ما ارزان است و مصرف بنزین در کشور ما بالاست و لازم است حمل و نقل عمومی در کشور ما رشد داشته باشد تا شاهد کاهش تولید گازها گلخانه ای و کاهش آلودگی هوا باشیم اما متاسفانه در این زمینه قدم های لازم برداشته نشده است و حمایت از حمل و نقل پاک در کشورمان جایگاهی ندارد.
 
آخانی درباره آسیب‌های گرمایش زمین به محیط زیست، تصریح کرد: افزایش دما کره زمین باعث می‌شود منابع آبی آسیب ببیند در بسیاری از کشورها تالاب ها و رودخانه ها خشک شدند. در این سال‌ها بسیاری از یخچال‌ها، درحال ناپدید شدن هستند. آب مایع حیات است و وقتی در چرخه آن اختلال ایجاد شود محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: وقوع آتش سوزی های مکرر در مناطق جنگلی، سیل‌هایی که رخ می‌دهد نشان از این دارد که تغییر اقلیم، فاجعه بزرگی را برای کره زمین ایجاد می‌کند و کشورما به دلیل قرار گرفتن در منطقه حساس و به دلیل اینکه فرهنگ زیست محیطی رشد نکرده است بسیار آسیب پذیر است در آینده بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری را از دست خواهیم داد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار:  14 آبان  1400، کدخبر: 1256137، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
0
0
تو این مورد تقریبا در رده های اول قرار گرفته ایم.موردی که مربوط به تولید گازهای گلخانه ای هست! و این خبر خوبی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین