پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

شعارسال: آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در جمع اعضای کاروان تقریب در راهپیمایی اربعین در نجف اشرف گفت: در قرآن کریم و سنت نبی اکرم(ص) فراوان تأکید شده است، بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می‌کند خطر تفرقه و پراکندگی است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تأکید شده وقتی انبیا را در طول تاریخ مبعوث کردیم به انبیاء گفتیم که دین را اقامه کنید، اظهار داشت: مأموریت انبیاء اقامه دین و تلاش برای جلوگیری از تفرقه در دین است.

آیت‌الله اراکی با اشاره به آیه شریفه 13 سوره اسراء «شَرَعَ لَکُمْ مِنَ الدِّینِ ما وَصَّی بِهِ نُوحاً وَ الَّذی أَوْحَیْنا إِلَیْکَ وَ ما وَصَّیْنا بِهِ إِبْراهیمَ وَ مُوسی‏ وَ عیسی‏ أَنْ أَقیمُوا الدِّینَ وَ لا تَتَفَرَّقُوا»ابراز داشت: از این آیه استفاده می‌شود که «اقامه دین» با «تفرقه در دین» سازگار نیست یعنی اگر تفرقه در دین شد قطعاً اقامه دین میسر نخواهد شد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب در ادامه تأکید کرد: هویت جامعه اسلامی به ولایت محمد(ص) و پیوستگی به شخص رسول اکرم(ص) است؛ یعنی رسول اکرم(ص) مولد یک هویتی است به نام هویت اسلام.

وی افزود: رسول اکرم(ص) «ابو» است برای امت اسلامی و چون او «ابو» است کسانی که وابسته به این هویت هستند همگی «اخوه» هستند. ‌

آیت‌الله اراکی گفت: در قران کریم و روایات مختلف تأکید فراوان شده که وحدت یا عدم تفرقه راه و چاره دارد؛ آنجا که قرآن کریم می فرماید «واعتصموا بحبل الله جمعیا و لاتفرقوا» منظور همان راه و چاره است یعنی یک حبلی وجود دارد که اعتصام به این حبل مانع از تفرقه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه وحدت می‌آفریند محمد(ص) و آل محمد(ص) است لذا کسانی که می خواهند تفرقه ایجاد کنند سعی دارند مسلمین را از رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) جدا کنند تا بتوانند تفرقه و اختلاف ایجاد نمایند و اگر محبت محمد و آل محمد(ص) ملاک و معیار باشد هیچگاه تفرقه حاصل نمی‌شود.

آیت الله اراکی در ادامه داد: ما دو نوع اجر داریم یکی اجر اعتباری یا قراردادی مثل مزدی که یک کارگر دریافت می‌کند و دیگری اجر حقیقی که نتیجه یک کار است بنابراین وحدت امت اسلامی نتیجه حقیقی زحمات رسول اکرم(ص) است؛ اگر جامعه اسلامی یکی شد زحمات رسول اکرم(ص) به هدر نخواهد رفت.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب افزود: زیارت اهل بیت(ع) و رسول اکرم(ص) یک اعلام محبت و دوستی است.

کاروان تقریب متشکل از 80 تن از علمای اهل سنت و تشیع از استان‌های مختلف کشور است که برای شرکت در راهپیمایی اربعین در عراق به سر می‌برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22آبان1395، کدخبر: 13950822000763: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین