پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اعلام خبر قطع بیمه کارگران ساختمانی به دلیل داشتن جواز کسب در سال‌های دور، از تصویب جزییات اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.
شعار سال: هادی ساداتی، اظهار کرد: خوشبختانه در روز‌های اخیر، جزئیات اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد و امیدواریم نمایندگان مجلس در زمان ورود طرح به صحن علنی و با توجه به بضاعت اندک کارگران ساختمانی، حمایت قاطع خود را از این طرح نشان بدهند.

وی درباره آخرین وضعیت سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: متاسفانه امروز موضوع بیمه کارگران ساختمانی در اولویت دوم قرار گرفته و در این شرایط باید حفظ بیمه کنیم و به دنبال بیمه کردن کارگر ساختمانی در صف انتظار نباشیم.

ساداتی ادامه داد: در سازمان تامین اجتماعی یک مهندسی معکوس در حال رخ دادن است و کسی به این مسأله توجه ندارد. ما باید تمام هم و غم خود را بگذاریم که بیمه کارگران ساختمانی را حفظ کنیم، نه اینکه دنبال ظرفیت جدید بیمه برای آن‌ها باشیم.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در توضیح بیشتر در این باره اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر بخشنامه‌ای از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شده که به نظر می‌رسد در راستای کاهش تعداد بیمه‌شدگان در بخش کارگران ساختمانی باشد. این بخشنامه که ظاهراً از سوی مدیران ستاد مرکزی صادر شده به بازرسین و ضابطین سازمان فشار آورده تا در استان‌ها و شهرستان‌ها، کارگران ساختمانی که سال‌های قبل جواز کسبی داشته و آن را باطل کرده‌اند شناسایی و معرفی کنند تا بیمه آن‌ها قطع شود.

ساداتی با بیان اینکه با قطع بیمه کسانی که جواز کسب دارند و من غیر حق هستند، مخالف نیستیم، ادامه داد: انتقاد و اعتراض ما در مورد آن دسته کارگران ساختمانی است که سال‌های دور یک جواز کسب داشته و آن را باطل کرده‌اند و اکنون به عنوان کارگر ساختمانی به کار ساختمانی مشغولند و سازمان بدون آنکه به ابطال جواز کسب توجه کند، درصدد قطع بیمه آن‌ها برآمده است.

وی تصریح کرد: علیرغم آنکه ما اعلام کردیم کسانی که سابقا جواز داشتند بازرسی از آن‌ها صورت گیرد و چنانچه مشخص شد به کار ساختمان اشتغال دارند و جواز کسب قبلی باطل شده بیمه‌هایشان را قطع نکنند، ولی مواردی داشتیم که با وجود گزارش بازرس سازمان تامین اجتماعی که تایید کرده فرد سال‌ها کارگر ساختمانی است، مسئولین ستاد به کرات تماس گرفته و تاکید دارند که بیمه‌های این افراد را قطع کنند؛ یعنی با وجود گزارش ضابطین خود سازمان باز هم مسئولین ستاد فشار می‌آورند که بیمه کارگر ساختمانی از طریق شعب قطع شود.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خاطرنشان کرد: انتظار داریم اگر بیمه افرادی که کارگر ساختمانی نیستند و همچنان جواز کسب دارند قطع می‌شود حداقل اجازه بدهند جای آن‌ها کارگران ساختمانی که اشتغال به کار دارند و فاقد بیمه هستند از این ظرفیت استفاده کنند، ولی اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: موضوع قطع بیمه کارگران ساختمانی به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه اخیرا سابقه‌های افراد و کارگران ساختمانی را هم می‌سوزانند در حالی که ماده مربوطه در قانون تامین اجتماعی در ارتباط با متخلفین است و اگر تخلفی انجام گرفته باشد سوابق را می‌سوزانند نه کارگر ساختمانی که جزو محروم‌ترین طبقات جامعه است و در این شرایط اقتصادی و کرونا به سختی امرار معاش می‌کند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، یکی دیگر از مشکلات کارگران شاغل در ساختمان را مربوط به لوله‌کشان دانست و گفت: افرادی که لوله کش گاز بودند و هنوز هستند، شرکت ملی نفت در سال‌های قبل اعلام کرد که باید حتماً جواز کسب داشته باشند و مجبور به گرفتن جواز شدند بعد‌ها اعلام کردند که آن‌ها مسئولیت و بار حقوقی دارند و نظام مهندسی آن‌ها را مکلف کرد که حتماً ثبت شرکت هم انجام بدهند و این مسأله باعث شده بیمه لوله‌کشان هم متوقف یا قطع شود؛ لذا امیدواریم جلوی قطع بیمه کارگران ساختمانی به خصوص کسانی که جواز کسب آن‌ها سال‌ها قبل باطل شده گرفته شود، چراکه هست و نیست کارگران ساختمانی به همین بیمه تامین اجتماعی وابسته و گره خورده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار:۲۲ آبان۱۴۰۰، کد خبر: chabokonline.com، ۱۸۹۲۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین