پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
علاوه بر این کشتی های جنگی و زیردریایی های روسیه نیز در ساحل سوریه مستقر شده و در عملیات علیه گروه های مسلح، مخالفان مسلح، گروه های تروریستی و داعش در سوریه مشارکت دارند.

شعار سال: روسیه تنها یک فروند ناوهواپیمابر دارد که برای جنگ سوریه اعزام شده است.

قبل از این خبرهایی درباره پرواز جنگنده های مستقر در عرشه این ناوهواپیمابر در آسمان سوریه و ورود آنها به مرحله عملیاتی منتشر شده بود.

این موضوع نشان دهنده حضور همه جانبه ارتش روسیه در جنگ سوریه است.

هدف از اعزام این ناوهواپیمابر به آب های ساحلی سوریه در دریای مدیترانه، تقویت نیروهای نظامی روسیه در سوریه اعلام شده است.

*ورود ناوهواپیمابر ارتش روسیه به ساحل سوریه

"سرگی ارتامونوف" فرمانده این ناوهواپیمابر به شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: کشتی های مجموعه ناوهواپیمابر روسیه در منطقه از پیش مشخص شده مستقر شدند.

ورود ناوهواپیمابر ارتش روسیه به ساحل سوریه

وی افزود: جنگنده های مستقر در عرشه ناوهواپیمابر تقریبا روزانه پروازهایی دارند که هدف از آن آموزش همکاری با بندر سوریه است.

ارتش روسیه از یک سال قبل تاکنون وارد جنگ سوریه شد. هم اکنون جنگنده های روسیه نیز در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه در غرب سوریه مستقر هستند و اهدافی را در این کشور بمباران می کنند.

ارتش روسیه به درخواست دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در این کشور حضور دارد.

ورود ناوهواپیمابر ارتش روسیه به ساحل سوریه

علاوه بر این کشتی های جنگی و زیردریایی های روسیه نیز در ساحل سوریه مستقر شده و در عملیات علیه گروه های مسلح، مخالفان مسلح، گروه های تروریستی و داعش در سوریه مشارکت دارند.

*مجموعه ای از ناوها، ناوچه ها، رزم ناوها این ناوهوپیمابر را همراهی می کنند.

تعدادی جنگنده ها و بالگردهای جنگی از جمله سوخو-33 و میگ -29 کوبر و بالگرد کا -52 ک در عرشه این ناوهواپیمابر مستقر هستند.

ورود ناوهواپیمابر ارتش روسیه به ساحل سوریه

روسیه علاوه بر پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه، در بندر طرطوس این کشور هم دارای پایگاه نظامی پشتیبانی دریایی است.

این تنها پایگاه دریایی ارتش روسیه در دریای مدیترانه است.

برخی منابع نیز می گویند هدف اصلی استقرار ناوهواپیمابر روسیه،‌ مشارکت در حمله به شهر حلب و پایان دادن به درگیری ها در این شهر است.

علاوه بر این ناوهواپیمابر، نیروی دریایی روسیه 3 زیردریایی مجهز به موشک های کالیبردار را نیز سواحل سوریه اعزام کرده است.

این زیردریایی ها هم با شلیک موشک ، اهداف از پیش اعلام شده در سوریه را بمباران کردند.

کشتی جنگی پطرس بزرگ نیز در ساحل سوریه قرار دارد و بارها با شلیک موشک های کالیبردار اهدافی را در سوریه بمباران کرده است.

کشتی های جنگی روسیه مستقر در دریای خزر هم قبلا با شلیک موشک های کالیبردار بالدار مناطقی را در سوریه مورد هدف قرار دادند. این موشک ها در مسیر اهداف خود در سوریه،‌ از آسمان ایران و عراق عبور کرده بودند.

*جزئیات ناوهواپیمابر روسیه

این ناوهواپیمابر در سال 1985 توسط کشور شوروی ساخته و وارد عملیات های دریایی شد. 43 هزار تن وزن دارد و طول آن 305 متر و سرعت آن 54 کیلومتر بر ساعت است.

این ناوهواپیمابر می تواند 41 تا 52 فروند بالگرد حمل کند.






با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پايگاه خبري تحليلي عصر ايران، تاریخ انتشار: 22 آبان 1395، کد مطلب: ۵۰۵۱۷۴:www. asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین