پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
اینکه برخی از رسانه‌ها در بوق و کرنا می‌دمند که برنامه خاصی در صداسیما، ترویج دست دوم پوشی می‌کند، بنظر تحلیل غلطی است. هدف برنامه ترویج دست دوم پوشی نیست، بلکه آماده سازی ذهنی برای کسب مهارت به جهت رفع مشکلات موردی و ممانعت از تحمیل هزینه بر خانوار است. نه تنها چنین هدفی مزمون نیست، بلکه شایسته تقدیر هم است. اینکه مثلا فرزندی یا پدر و مادری بتوانند مشکلات جزیی یک کفش را رفع کنند، محل پارگی را رفو کنند، لباس‌های سالم بچه قبل را برای بچه بعد بگذارند، مانتوی بلند را کوتاه کنند و غیره، ترویج دست دوم پوشی است؟ منطق این تعبیر کهکشانی از کجا آورده شده؟ ضمن احترام به نظرات همکاران رسانه‌ای خودمان، خواهش می‌کنیم از انعکاس هر تفسیر و تعبیری در خصوص برخی از اخبار حساسیت زا، پرهیز کنند.
شعار سال: برنامه گفتگو محور مامان‌ها در چندین ده قسمت با اجرای منصوره مصطفی زاده که از شبکه سوم سیما پخش شده، ایده تازه‌ای را به نمایش گذاشت و برخلاف بسیاری از ساخته‌های تلویزیونی که نمونه‌ای کپی شده از برنامه‌های خارجی بودند توانست مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. برنامه‌ای که نگرانی‌های امروزه همه مادران را در تربیت کودکان شان با جزئیات و تجربیات خودشان نشان می‌دهد. موضوعاتی اعم از: دغدغه‌های اقشار مختلف و حتی سبک تفکر متفاوت براساس شرایط کودک امروز که شامل یک طبقه اجتماعی با امکانات خاصی نمی‌شود مانند آموزش ارزش ها، تاثیرات استفاده از گیم‌ها و نحوه استفاده از فناوری‌های جدید و حتی مشکلات مادران شاغل. هرچند انتقاداتی هم بر ارتقا کیفیت این برنامه وارد بود و هست، اما در مجموع می‌توان نمره خوبی به این سبک برنامه سازی و خود این برنامه داد.

بعد از پخش یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی مامان‌ها که در خصوص برخی شیوه‌های ترمیم لباس‌های پاره و پوشاندن آن به فرزندان حرف می‌زنند. بعضی از رسانه‌ها ادعا کرده اند که بعد از "همه چی گرونه، رژیم بگیرید" رامبد جوان، حالا نوبت به "نپوشید یا دست دوم بپوشید" رسیده است؟

از رسانه‌های همکار تقاضا می‌کنیم، از دامن زدن به برخی از حوزه‌ها و موضوعات و ایجاد نارضایتی متقابل بشدت پرهیز کنند. همانگونه که همه ما درگیر هستیم، گذر از اقتصاد ناکارآمد و شرایط چالش برانگیز فعلی، راهکار کوتاه مدت ندارد و برخی از اقدامات نه بعنوان ترویج سبک زندگی، بلکه بعنوان نوعی مهارت زندگی برای گذر از برخی شرایط باید مدنظر باشد.
تعداد بازدید : 3

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اسکان نیوز
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین